Gå till innehåll

Videospelare bättre än Media Player [Mediaspelare]


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Ibland spelar det ingen roll hur utvecklad, innovativ, prestandamässigt bäst en mjukvara är.

Det kan helt enkelt vara så att man trivs jättebra med programmet man för närvarande använder, trots att man vet att det finns, tekniskt sett, bättre alternativ. "AnvändarKänslan" som ett visst program ger en kan vara lika viktig som effektivitet, prestanda och diverse inställningsmöjligheter!  :)

Det är väl det som är så skönt, att vi har valfrihet, och kan själva välja på vilket sätt vi vill använda våra datorer.

För att man aldrig testat något annat ja.

Sen sitter man där och är jättenöjd i brist på andra alternativ. ;)

Njae, det behöver inte betyda att man testat eller inte, att man sitter med skygglappar på o dyl.  :)

Känns allt jättebra, och datorn med programvara uppfyller alla ens behov, då är det väl jättetoppen!  ;D

Eftersom man inte testat något annan...ja.

Då är man nöjd med i princip vad som helst eftersom man inte vet om något bättre, eller hur? ;)

Allt som är större, bättre, finare och nyare behöver nödvändigtvis inte tilltala alla. Och om de inte behöver, eller känner att de kan vara utan häftiga finesser, bättre bild och annat, så är det väl superlajbans.

Däremot är det bra att vara nyfiken och hålla sig lite 'ajour' med vad som finns, och kommer att komma i mjukvaruväg.

Själv är jag en sådan som provar allt nytt som kommer. Installerar och testar och grejjar. Det är är nästan som ett gift  ;D

Men alla är inte som jag!  (puh, tur är väl det  :D )

Det finns en del som vill sitta och lukta på blommorna under sin korkek! :)

Aldrig fel med något som............

1.Tar mindre processorkraft

2.Startar betydligt snabbare

3.Har bättre bild och ljud.

WMP är klumpig jämfört med KMplayer. :)

Men...sitter man och är nöjd med WMP, och inte "vill" testa något annat, så är det upp till den personen givetvis. Jag drabbas inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med Itunes i några år nu när det gäller ordna och spela musiken på datorn och VLC för video tittande. Dessa 2 soft täcker mina behov tillfredställande.

Dock hade jag gärna velat haft något annat alternativ istället för Itunes men inte lyckats finna något som fungerar med Ipod spelaren. Senaste WMP kunde bli ett alternativ då det numera finns plugin man kan installera (för ca 150kr) för synkronisera musik till ipod. Dock är det bland annat problem med att lägga in albums bilder till låtarna vilket det är smidigare i itunes. Rippa musiken är WMP klart bättre än itunes.

Ett program jag har stora förhoppningar på är SharePod, där man bland annat kan kopiera musik från ipod till datorn etc vilket det inte går med  Itunes. Dock är gränssnitten,  bibliotek, listor mm inte fullt utvecklat i SharePod ännu. Det blev min räddning för några dagar sedan för att få tillbaka mycket av musiken från ipoden till datorn.

Hur som helst så blir man nog kvar ett tag till med itunes tills SharePod är lite mer utvecklat. Med ordna musiken, gränssnitten, listor osv.  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag har kört med Itunes i några år nu när det gäller ordna och spela musiken på datorn och VLC för video tittande. Dessa 2 soft täcker mina behov tillfredställande.

Dock hade jag gärna velat haft något annat alternativ istället för Itunes men inte lyckats finna något som fungerar med Ipod spelaren. Senaste WMP kunde bli ett alternativ då det numera finns plugin man kan installera (för ca 150kr) för synkronisera musik till ipod. Dock är det bland annat problem med att lägga in albums bilder till låtarna vilket det är smidigare i itunes. Rippa musiken är WMP klart bättre än itunes.

Ett program jag har stora förhoppningar på är SharePod, där man bland annat kan kopiera musik från ipod till datorn etc vilket det inte går med  Itunes. Dock är gränssnitten,  bibliotek, listor mm inte fullt utvecklat i SharePod ännu. Det blev min räddning för några dagar sedan för att få tillbaka mycket av musiken från ipoden till datorn.

Hur som helst så blir man nog kvar ett tag till med itunes tills SharePod är lite mer utvecklat. Med ordna musiken, gränssnitten, listor osv.  :P

Kan detta vara ett alternativ?

http://www.poddox.com/

Ash, glöm det, det var visst bara laddningsprogram.

Det finns väl inget alternativ till iPod, tror jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på radio går utmärkt i KMplayer (du kan se tv också). ;)

Gillar du radio så skall du definitivt kolla in Screamer Radio, tar ALLA svenska kanaler, lätt.

(kolla min tipstråd får du se)

Tack för tipset, skall testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att man ger förslag på olika spelare.

Men att säga en spelare är kass osv... tycker jag inte riktigt passar in.

Hade det inte varit bättre att skriva för och nackdelar istället.

Och sen är det upp till var och en att välja den man tycker om.

Det finns så många användare alla har inte samma tycke och smak.

Det är ett faktum att olika spelare är olika bra, och inte en fråga om tycke eller smak. Utan ren teknisk fakta, eller hur?

Men visst, tycker man bättre om en "tekniskt sämre" spelare så är detta helt okey, men så länge man inte ens bryr sig om att testa ett bättre alternativ, så är det lite trist förstås. Å andra sidan drabbas bara personen själv.

Visst kan man sitta för sig själv och säga att Windows Media Player är toppen, så länge man inte testat en betydligt bättre spelare vill säga. ;)

Därför ger jag tipset.............

Testa KMplayer eller K-Lite (helst båda) under en vecka och återkom sedan med vad ni tyckte.

Vad menar du med K-Lite? Har de en egen spelare? Är det inte bara ett codec pack för de spelarna du ogillade? Med K-Lite får man väll till och med WMP Classic?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag tycker det är bra att man ger förslag på olika spelare.

Men att säga en spelare är kass osv... tycker jag inte riktigt passar in.

Hade det inte varit bättre att skriva för och nackdelar istället.

Och sen är det upp till var och en att välja den man tycker om.

Det finns så många användare alla har inte samma tycke och smak.

Det är ett faktum att olika spelare är olika bra, och inte en fråga om tycke eller smak. Utan ren teknisk fakta, eller hur?

Men visst, tycker man bättre om en "tekniskt sämre" spelare så är detta helt okey, men så länge man inte ens bryr sig om att testa ett bättre alternativ, så är det lite trist förstås. Å andra sidan drabbas bara personen själv.

Visst kan man sitta för sig själv och säga att Windows Media Player är toppen, så länge man inte testat en betydligt bättre spelare vill säga. ;)

Därför ger jag tipset.............

Testa KMplayer eller K-Lite (helst båda) under en vecka och återkom sedan med vad ni tyckte.

Vad menar du med K-Lite? Har de en egen spelare? Är det inte bara ett codec pack för de spelarna du ogillade? Med K-Lite får man väll till och med WMP Classic?

WMP Classic är K-Lite's egen spelare och har inget med Windows eller Microsoft att göra, mer än till namnet. Det är en väldig skillnad på WMP Classic till K-Lite och den som finns till Windows. ;):)

Men det är kanske lätt att bli lurad av namnet medger jag. :)

Och som en rättelse, den heter inte "Windows Media Player Classic" utan bara "Media Player Classic".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...