Gå till innehåll

Nya hörlurar


T@wo

Recommended Posts

Tja,

Har tänkt att införskaffa nya hörlurar eftersom mina gamla Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones åkte ner i golvet och efter det så gav inte ena kåpan något ljud. Har haft glapp i den innan och ibland inte haft något ljud i ena kåpan (samma som inte funkar nu). Även läst på en del forum att just dom är väldigt dåliga eftersom det är mycket glapp i dom.

Jag ska ha ett par hörlurar som är anpassade för spel och med 5.1, 6.1 eller 7.1 system och ha en mikrofon. Har spanat in Sennheiser HD515 Gaming lite men har inte hittat några recensioner på dom så har inte kunna läst nått. Om någon har någon erfarenhet av dom så dela gärna med dig.

Som jag skrev så ska dom vara anpassade för spel och ha en mikrofon.

kan även skriva att själva glappet sitter i den delen där man justerar ljudet (på den dosan).

MVH//

T@wo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Sennheiser är generellt ett utmärkt val. :)

Jag har inte fått helt klart för mig vad det är för skillnad på HD 515 Gaming och vanliga HD 515. Ser litet olika ut, men specifikationerna är lika.

Recensioner av HD 515 finner du på Pricerunner.

Sennheisers information om HD 515 Gaming. Kan inte se att den skulle ha någon mikrofon, som du efterfrågar

Jag ska ha ett par hörlurar som är anpassade för spel och med 5.1, 6.1 eller 7.1 system och ha en mikrofon.

För flerkanalssimulering krävs ingen speciell anpassning av hörluren, utan akustikprocessorn (i programmet/spelet, på ljudkortet, eller i en extern enhet (i mitt fall en hörlursförstärkare)) använder en HRTF-baserad simuleringsteknik, som Dolby Headphone eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...