Gå till innehåll

Mitt Windows Mail är helt galet, problemet kvarstår!


humleblomster

Recommended Posts

Hej!

Köpte en ny laptop för några månader sen med windows vista. Problemet med windows mail startade ganska omgående.

Det öppnar sig automatiskt helt plötsligt, jag stänger ner o det öppnar sig igen på en gång, så kan man hålla på tills man blir tokig, det enda som hjälper är att stänga ner datorn o starta igen efter ett tag. Detta händer inte på en gång när jag startat datorn, oftast dröjer det ett bra tag (nån timme, ibland flera, ibland öppnar det sig inte alls). JÄTTEIRRITERANDE om man sitter o skriver eller spelar spel för det lägger sig över allt annat.

Vad göra för att slippa detta elände? Kan tillägga att jag aldrig använder mig av programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet!

Riktigt vad som har gått snett med Windows Mail kan jag inte svara på, men om du inte använder programmet över huvudtaget, så skulle du helt enkelt kunna inaktivera det... åtminstone tillfälligt, för att slippa ditt irriterande problem! Det kan du göra med följande registerändring (DisableWindowsMail.reg)! Vill/kan du inte tillverka egna registerfiler så kan du ladda ner dom jag bifogar. Bara dubbelklicka på filen och godkänn registerändringen. Efter omstart/omloggning kan Windows Mail inte startas mer. Skulle det bli aktuellt att återställa programmet, så har du kod/reg-fil, även för det (RestoreWindowsMail.reg)!

DisableWindowsMail.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoft]
"Windows Mail"=""

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindows Mail]
"ManualLaunchAllowed"=dword:00000000

RestoreWindowsMail.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindows Mail]
"ManualLaunchAllowed"=-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000 tack!  ;D ;D ;D

Windows mail höll på att driva mig till vansinne, när man sitter o spelar som bäst eller gör nåt annat så rätt vad det är så *plupp* kommer windows mail uppdykande. Jag stänger fönstret, två sekunder senare så *plupp* kommer det igen. Jag stänger det från menyn, *plupp*... Grrrr.. Har inte använt mig av det o är inte sugen på det heller när det krånglat så in i baljan. Nöjer mig med hotten.

Haha, windows mail kan inte pluppa upp  :P :P ;D ;D ;D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näääää, det har inte blivit bättre...  >:( >:( :(

Nu pluppar det ist upp felmeddelanden om att windows mail inte kan öppna sig. I samma irriterande takt. Avbryter mig om jag spelar eller sitter o skriver nåt på nätet tex. Ignorerade dom häromdan, gick ifrån datorn, när jag kom tillbaka hade 47 såna meddelanden öppnats. Stängde ner alla, sen funkade allt normalt igen.

Vad är detta och vad ska jag göra ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak du kan prova för att åtminstone slippa felmeddelandena, även om det inte löser själva problemet, som jag börjar misstänka beror på någon ohyra du fått i datorn!

Gå till Start / Kontrollpanelen / Standardprogram / Ange dina standardprogram ...där markerar du "Windows Mail" och trycker på "Välj standardinställningar för programmet". Bocka ur alla filassociationer och tryck på "Spara". Du kanske måste starta om datorn för att ändringen skall träda i kraft. Även om nu popup-rutorna försvinner med denna åtgärd, så bör du ändå scanna datorn efter malware/virus enligt mitt förra inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...