picapica Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 ********************************************* 2009-01-08: Tråden är nu låst. Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta Malou ********************************************* Jag har fått något program som när jag startar explorer säger att jag har fått in något virus och måste laddan ner ett antivirusprogram sen låses explorer. Går inte att göra något, har F-Secure och det hittar inget fel Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Skanna med Malwarebytes Antimalware enligt instruktioner på nedanstående sida, och fortsätt sedan vidare med länken till HiJackThis-instruktionerna så får du hjälp att rensa datorn! http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=11094.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Kolla i Autostart/StartUp StartMenyMappen, och se om nåt skumt startas därifrån. Kolla sen i Registret: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun och i: HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun Hittar du nåt skumt där som du inte känner igen, så söker du efter det på Göbbels... Typ så här "skumtnamn virus malware" (UTAN " runt om!) så hittar du sen säkert nån artikel om det. /LbL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
picapica Posted August 25, 2008 Author Share Posted August 25, 2008 Tack för svar tog hem Malwarebytes Antimalware körde och det hittade flera filer tog bort dom och nu fungerar det Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Tack för svar tog hem Malwarebytes Antimalware körde och det hittade flera filer tog bort dom och nu fungerar det Jo, Malwarebytes fixar den akuta infektionen, men du borde ändå låta Malou kika på en HiJackThis-log! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts