Gå till innehåll

Vista Home Premium går inte längre att återställa via Recovery-partitionen


MAUR24

Recommended Posts

Hej jag har en HP Pavilion 6000 och den har hängt sig flera gångr så jag installerade om vista men problemet var kvar så jag installerade XP och skulle se om den funka bättre då och än har den inte hängt sig men inget funkar som det ska, så jag tänkte återställa vista med hp recovery partionen, men den funkar inte längre, så jag undrar var jag kan få tag i en installations skiva till vista utan att det koster flera tusen, har ju redan betalt för licensen och tänkte använda den igen, är det nån som vet så får ni gärna ge en utförlig beskrivning på hur man går till väga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Men jag har den partionen kvar och den är orörd, och vista va för installerat i den bärbara data som jag har problem med, men nu när jag  trycker f8 så kommer inte alternativet upp om jag vill reperera datan där jag kunde välja att installera om datan som den va när jag fick den, går det att starta recovery manger och såna fall hur gör man det? Tack för alla svar MVH Maur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det F8? På de bärbara HP datorer vi har på kontoret och som levererats med Vista är det F11 för att komma åt recovery partitionen och göra en återställning till det läge dem hade när de levererades. Nu är detta i och för sig business datorer så det kan ju skilja sig på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde en liknande grej  på min HP som hade XP i original provade att installera vista på den i trygg förvissning om att det fanns en återställningspartition men efter att ha testat vista ville jag gå tillbaks till XP men det gick inte installationen av vista hade på något vis korrumperat  återställningspartitionen slutade med att jag fick beställa återställningsskivor från HP ca:350 kronor och sju timmar för installationen

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...