Gå till innehåll

Hårddisk full i Windows XP Professional


psx

Recommended Posts

Hjälper en kompis som fyllde sin C-Disk så det bara var ca. 5mb kvar han flyttade då 12gb kort

till en extern hårdisk. när han skulle starta om datorn så återställde han hårdisken med ett program som heter backontrack. datorn startade då om sig hela tiden, gick inte att starta i felsäkert läge.

då kom jag och skulle hjälpa honom, ångrade då återställningen i backontrack, datorn startade då

men den säger att hårdisken är full. har nu tagit ner hans hårdisk till mej och jag har den som extern hårdisk. när jag tittar på hårdisken i den här datorn så visar den att det finns bara 5mb ledigt men när jag markerar alla mappar och filer så visar den att 9.5gb filer använt hårdisken är på 30gb. så det fattas 20gb någonstans det måste vara någon registerfil som är skadad. är det någon som vet hur man återställer den och hittar den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är att radera partionen helt och hållet för att sedan skapa en ny på samma plats.

Annars kan du bara köra ccleaner till en början och radera återställningspunkter som nummer två.

Att tömma prefetch-mappen är bra samt att ta bort "pagefile".

När du gjort det så ska du defragmentera disken...

Hur stor yta har du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...