Gå till innehåll

Samma produktnyckel på flera datorer?


ulph

Recommended Posts

Kör en dator med Vista Ultimate, har det på skiva med riktig serial och hela köret.

Köpte en ny bärbar nyligen där Vista Home hängde med.

Min fundering är om det går att köra en installation av Ultimate på den bärbara med skivan och samma serial?

Har för mig att det inte ska gå med samma serial på flera maskiner, eller minns jag fel?

Tack på för hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma nyckel av Ultimate installerat på flera datorer i samma nätverk samtidigt utan problem. Att det inte är i linje med licensavtalet är en anna femma. Man kan ju dock hävda att man installerat på en annan dator parallellt i syfte att byta dator och under tiden man för över filer osv behöver man licensen på 2 datorer samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju dock hävda att man installerat på en annan dator parallellt i syfte att byta dator och under tiden man för över filer osv behöver man licensen på 2 datorer samtidigt.

Nej det kan man inte hävda!...eftersom man inte behöver aktivera windows på den nya datorn förrän efter 30 dagar. Man har alltså gott om tid att föra över sina filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...