Gå till innehåll

Hittar ej Hjälp och support: "Det går ej att hitta filen helpctr.exe"


olle29

Recommended Posts

Hej

Eftersom jag vet så lite om hur man gör, så har jag inte "pillat i registret", men fick tips om att man kan klistra in en sträng i start kör som ser ut så här.

"C:WINDOWSpchealthhelpctrbinarieshelpctr.exe" .

Nu får jag fram hjälpen. ;D

Om någon kan guida mig hur man kommer till registret utan att sabba allt, vore tacksam.

Strängen ovan är lite för lång att komma ihåg varje gång man vill ha hjälpfunktionen.

Mvh Olavi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Eftersom jag vet så lite om hur man gör, så har jag inte "pillat i registret", men fick tips om att man kan klistra in en sträng i start kör som ser ut så här.

"C:WINDOWSpchealthhelpctrbinarieshelpctr.exe" .

Nu får jag fram hjälpen. ;D

Om någon kan guida mig hur man kommer till registret utan att sabba allt, vore tacksam.

Strängen ovan är lite för lång att komma ihåg varje gång man vill ha hjälpfunktionen.

Mvh Olavi

Skriv "regedit" i kör och tryck [Enter]! Navigera till:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionApp PathsHELPCTR.EXE

Dubbelklicka på (Standard) i den högra vyn, och klistra in  "C:WINDOWSPCHealthHelpCtrBinariesHelpCtr.exe" under "Data". Stäng ner Registereditorn och starta om burken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Provade med regedit, och kom fram till app paths, med kan inte hitta helpctr.exe.

Verkar som om den saknas.

Jag provade att göra en egen ikon på skrivbordet med söktext "C:WINDOWSpchealthhelpctrbinarieshelpctr.exe". Då får jag fram hjälp och support funktionen. :)

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Provade med regedit, och kom fram till app paths, med kan inte hitta helpctr.exe.

Verkar som om den saknas.

Jag provade att göra en egen ikon på skrivbordet med söktext "C:WINDOWSpchealthhelpctrbinarieshelpctr.exe". Då får jag fram hjälp och support funktionen. :)

Mvh

Då provar vi att lägga till den saknade nyckeln i registret!  ;)  Navigera till:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionApp Paths

Högerklicka på App Paths och välj "Nytt / Nyckel", och döp den till "HELPCTR.EXE" Markera HELPCTR.EXE och dubbelklicka på (Standard) i den högra vyn, och klistra in  "C:WINDOWSPCHealthHelpCtrBinariesHelpCtr.exe" under "Data". Starta om burken och prova "Hjälp o support"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fortfarande kvarstår problemet med "msconfig", jag får samma felmeddelande som tidigare.

Problemet är möjligen detsamma för "msconfig", så vi testar väl samma lösning då! Navigera till:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionApp Paths

Högerklicka på App Paths och välj Nytt / Nyckel, och döp den till MSCONFIG.EXE (Om den inte redan finns) Markera "MSCONFIG.EXE" och dubbelklicka på (Standard) i den högra vyn, och klistra in  C:WINDOWSPCHealthHelpCtrBinariesMSConfig.exe under "Data". Starta om burken och prova "msconfig" i kör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...