Gå till innehåll

MyDefrag (fd. JkDefrag)


e-son

Recommended Posts

För den som vill ha knappar att trycka på…

JkDefrag GUI: http://www.emro.nl/freeware/

JkDefragGUI103.gif

Ny version av JkDefrag GUI: 1.05

Changes:

- Added missing GNU Lesser General Public License file

- Fixed small bug in language update when JkdefragGUI is updated from previous version

- Fixed small bug in CCleaner update function when no internet connection is available

- Updated Romanian Language

- Updated Chinese Language(s)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 105
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

  • 3 månader senare...

Ny version och namnbyte!

Efter ett antal betaversioner är nu version 4.0 färdig! jkDefrag byter också namn till MyDefrag!

Vad som nu sker med JkDefragGUI återstår att se! Enligt hemsidan är v1.06 på väg, men ännu är det i alla fall v1.05 som gäller!

MyDefrag v4.0

mydefrag.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista frågan, om man jämför denna med defraggler, vilken föredrar du då ???

Jag föredrar helt klart den här... särskilt på 64-bitars system, då den faktiskt har en modul utvecklad speciellt för det. Något som dom flesta andra defragmenterare saknar, även om några är så att säga "anpassade" för 64-bit. Kort sagt... detta är det bästa defragmenteringsverktyget jag stött på hittills! Låt den ladda ner det den vill ha vid första starten, sen är det bara att starta defragmenteringen och glömma bort det... standardinställningarna duger utmärkt för den som inte orkar sätta sig in i programmet!

Är den lätt att andvända.

Lättare än något annat jag stött på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar helt klart den här... särskilt på 64-bitars system, då den faktiskt har en modul utvecklad speciellt för det. Något som dom flesta andra defragmenterare saknar, även om några är så att säga "anpassade" för 64-bit. Kort sagt... detta är det bästa defragmenteringsverktyget jag stött på hittills! Låt den ladda ner det den vill ha vid första starten, sen är det bara att starta defragmenteringen och glömma bort det... standardinställningarna duger utmärkt för den som inte orkar sätta sig in i programmet!

Lättare än något annat jag stött på!

Nu har jag ju inte 64 bitars utan 32, men det kanske funkar bra ändå, när den nya versionen kommer som du skrev om, kan du då lägga ut länken till den.

Ha en bra dag.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju inte 64 bitars utan 32, men det kanske funkar bra ändå, när den nya versionen kommer som du skrev om, kan du då lägga ut länken till den.

Jadå... länk kommer när det blir aktuellt, och den funkar i både 64- och 32-bitars! Programmappen innehåller en modul för varje arkitektur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rensade en hårddisk och då sket sej c-disk totalt, körde alla verktyg jag kunde komma på, sist JK-defragg i felsäkert läge och så fort den börja jobba så fattade jag att c-disk kass pga att filer blivet spridda över både D-disk och C, körde defragg och sen optimera,efter JK så fungerar datorn perfekt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

logo.gifMyDefrag 4.1.1 (2009-07-25)

  • Optimized the subroutine that searches for contiguous fragments.
  • Fixed a bug that would prevent the program from running (immediate finish) without a proper error message, if there was a directory called "Settings" anywhere in the path. Also added some extra error messages in case there is a problem executing a script.
  • Optimized the subroutine that vacates items out of the way.
  • Disabled the OtherInstances(ask) setting for the screensaver.
  • The "F1" key now looks for the manual in the installpath, instead of always using "C:\Program Files\MyDefrag v4.X\Manual.chm".

http://www.mydefrag.com/DownloadAndInstall...July252009.html

Kan någon skapa ett Fast Optimize-skript för endast C:? Fattar inte riktigt exakt hur det skall skrivas. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon skapa ett Fast Optimize-skript för endast C:? Fattar inte riktigt exakt hur det skall skrivas. :unsure:

Nä tyvärr. Det där är en av anledningarna att jag föredrar jkdefragen som finns på portable apps. Den har ett väldigt slimmat GUI där man kan välja vilken disk man vill arbeta med. Tyvärr har de inte uppdaterat till 4.x ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon skapa ett Fast Optimize-skript för endast C:? Fattar inte riktigt exakt hur det skall skrivas. :unsure:

Jag är inte heller någon hejare på script... brukar köra direkt från Kommandotolken, och då ser det ut så här!

cd C:\Program Files\MyDefrag v4.1.1

[Enter]

MyDefrag.exe -r FastOptimize.MyD c:

@Nicklas... skippa portable apps, och hämta direkt från källan istället! ;)

http://www.emro.nl/freeware/

JkDefrag GUI version 1.06 Multilingual

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Nicklas... skippa portable apps, och hämta direkt från källan istället! ;)

Jo det gör jag ju gärna om du bara kan visa vart jag hittar det GUI'et nedan som portable apps använder.

jkdefrag_portable.png

Tycker det du länkade är onödigt krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka använda VolumeSelect för att välja enhet.

De befintliga skriptfilerna innehåller

VolumeSelect
 CommandlineVolumes()
 and Removable(no)
 and Writable(yes)
 and Mounted(yes)
VolumeActions

Hur klämmer man dit C: (eller annan enhet)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det du länkade är onödigt krångligt.

Vad är krångligt? Packa upp zip-filen till en mapp och sedan starta programmet med exe-filen? ;)

Bara att låta den rulla igång som den själv vill... (första gången drar den ner några filer som inte finns med i zip-filen)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Release: 2009-08-02

Changes:

* Deleted the LowMemoryUsage() setting. The program no longer caches the full paths of regular files. but still caches directories.

* Added a new defragmentation algorithm, the old algorithm is now available as Defragment(Fast).

* The list of fragmented files in the logfile will now show the count of wrap-around fragments, instead of the count of fragments.

* Fixed a bug that would cause the "MyDefrag.debuglog" file to be created even if the "-d 0" commandline parameters was specified.

* Added the SortByNewestDate() fileaction.

* Fixed a bug that prevented MyDefrag from processing files that were encrypted by another userid than the userid that was running MyDefrag.

* Fixed a bug in the AddGap() fileaction. It created gaps that were too big.

* Added the IgnoreWrapAroundFragmentation setting.

* Gaps are now also skipped by the wrap-around fragmentation analyzer.

* Added the FastFill(WithShuffling) option.

* Added some code to protect against circular folders.

* Made some changes in how the screensaver will stop in various circumstances.

* Changed the way that the !RunTime! macro is calculated.

* Fixed a bug that could cause an infinite loop on very full harddisks when trying to move files out of the way (vacate).

* Enlarged the width of short numbers from 7 to 11 characters.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...