Gå till innehåll

MyDefrag (fd. JkDefrag)


e-son

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Verkar som varje gång man installerar MyDefrag med en ny version så rensar den inte ut den gamla versionen utan lägger bara till en ny katalog i Program Files med den nya versionen. Tycker den kunde hålla sig till en katalog. :(

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som varje gång man installerar MyDefrag med en ny version så rensar den inte ut den gamla versionen utan lägger bara till en ny katalog i Program Files med den nya versionen. Tycker den kunde hålla sig till en katalog. :(

Kan bara hålla med, men går det inte att välja installationsmapp? Borde gå att dirigera den till befintlig mapp, och låta den skriva över den gamla versionen i så fall! Har inte provat själv, eftersom jag vill ha den portabla varianten och därför håller fast vid JkDefragGUI ett tag till! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det går att välja en annan mapp, men av gammal vana utgår man från att samma program håller sig till en och samma programmapp, i varje fall när man installerar samma huvudversion (4.x version). :)

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Har inte provat själv, eftersom jag vill ha den portabla varianten och därför håller fast vid JkDefragGUI ett tag till!

Efter lite efterforskning, insåg jag att det faktiskt gick att köra MyDefrag portabelt... dock måste den installeras först, för att man skall kunna kopiera dom rätta filerna. Endast kommandoradsstyrning efter att man har gjort den portabel.

http://www.mydefrag.com/FAQUsing-HowToUseM...emoryStick.html

Lägger upp en färdig MyDefragPortable_x64, version 4.1.2... ifall någon är intresserad av att prova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Då vet du vad du har att göra, e-son. :D

Tack, men jag tror jag avvaktar... programmet fungerar överhuvudtaget inte på min Windows 7 x64! Jag startade endast analys... hängde hela systemet x2! Fick hårdboota! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

MyDefrag v4.2.0.Beta (September 13, 2009)

Changes:

  • Many internal changes that will speed up the program, especially when vacating files to make room, but also in other areas. This however is at the cost of more memory usage. The changes affect almost every aspect of the program, which is why this is a beta.
  • Fixed a bug that prevented the program from analyzing and processing FAT disks.
  • Lengthened the interthread timeout from 1 to 15 minutes. The program uses locks to prevent the threads from simultaneously changing internal data. If locking takes too long then the program will exit.
  • Fixed a bug in the FastFill(WithShuffling) fileaction that could in some cases result in all files above the unfillable gap to be seen as unmovable.
  • Fixed a bug where the program would look for subscripts in the directory of the Language.MyD file, instead of the directory of the main script.
  • Added Simplified Chinese translation.
  • Added Brazilian Portuguese translation.
  • Added Greek translation.
  • Fixed a bug in the screensaver where the pull-down list of alternate screensavers on Windows 2000 was only 1 line high, making it like as if there was only 1 entry.
  • Fixed a bug where the paths would be missing the backslash just after the drive letter.
  • Added the StatusBar setting.
  • Renamed the "SlowOptimize.MyD" script into "OptimizeMonthly.MyD".
  • Renamed the "FastOptimize.MyD" script into "OptimizeWeekly.MyD".
  • Renamed the "FastUpdate.MyD" script into "OptimizeDaily.MyD".
  • Added the "ConsolidateFreeSpace.MyD" script.
  • Added the !ProcessID! macro.
  • Fixed a problem that would make the menu appear initially in english instead of the chosen language.
  • Fixed a problem where the MaxRunTime() setting would be ignored if the SlowDown() setting was set to the default value of 100.
  • Fixed a bug where the IgnoreWrapAroundFragmentation() setting would crash the program if specified before a disk was analyzed.
  • Added the DiskmapFlip setting.
  • Added an option in the installer to create a shortcut on the desktop to the Daily and Monthly scripts.
  • Moved the example scripts to a separate directory.

http://www.mydefrag.com/DownloadAndInstall...mber132009.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker som sagt det där MyDefragGUI'et är klumpigt, förvirrat, fult och känns dessutom slött/buggigt i mitt Win7 x64 varför jag vägrar använda det. Vet ni något annat GUI till MyDefrag?

Jag älskar ju GUI'et som kommer med JkDefrag från PortableApps men det är en över 1 år gammal version och vad jag läst på deras forumet så lär de inte komma med någon uppdatering eftersom JkDefrag ska ha bytat licensform i samband med att det bytte namn till MyDefrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Release: August 31, 2008

JkDefrag v3.36  @  http://www.kessels.com/JkDefrag/index.html

Nu även i 64-bitars version

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Finns detta på Svenska och till 32 bit, är detta en bra defragger ??

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på den här länken istället... och ja, det är den bästa defragmenteraren!

http://www.mydefrag.com/Manual-DownloadAndInstall.html

En fräck fråga till dig, du som är ett proffs vad jag förstår.

Blir osäker när jag går in på sidan, du kan möjligtsvis inte ordna en länk svenska med mera, ursäkta att jag ställer denna fråga men är osäker.

Om i så fall, är det en Zip fil och hur öppnar man den i så fall ??

Om inte

Ha en bra dag.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en vanlig exe-fil... bara att ladda ner och klick igång! Direktlänk nedan!

http://www.mydefrag.com/Downloads/Download...frag-v4.2.1.exe

Tackar, du är en klippa, sista frågan nu innan jag laddar hem den, kommer det på svenska direkt, och denna fil är till 32 bit,

kommer det uppdateringar till denna, och denna är välan gratis ????

Tack E son, du är en hjälpsam kille.

Lasse

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, du är en klippa, sista frågan nu innan jag laddar hem den, kommer det på svenska direkt, och denna fil är till 32 bit,

kommer det uppdateringar till denna, och denna är välan gratis ????

Tack E son, du är en hjälpsam kille.

Lasse

Sorry, men jag har ångrat mig en aning. Det är fortfarande den bästa defragmenteraren, men troligen inget för dig... den har nämligen inget gränssnitt, inga knappar att trycka på! Det finns betydligt enklare program att hantera, som också är helt okey defragmenterare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hittar eller har ett förslag på något annat som är bra,men på svenska vore jag tacksam om man kan få ett tips på det då, och hels en länk, då mina kunskaper inte alltid räcker till.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du i alla fall skall ta hem och prova MyDefrag. Den är så pass bra att det är värt det.

Inte så svår att förstå sig på heller.

Du börjar med att klicka på Defrag only och sedan på Kör.

Sedan kör du en Consolidate free space också. Det är allt du behöver göra. Och det blir bra.

Analyze only

Consolidate free space

Defrag only

Flash memory disk

Optimize Weekly

Optimize Monthly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hittar eller har ett förslag på något annat som är bra,men på svenska vore jag tacksam om man kan få ett tips på det då, och hels en länk, då mina kunskaper inte alltid räcker till.

Lasse B

Du har föstås den äldre versionen av MyDefrag, JkDefragGUI! Den är på svenska och fungerar fortfarande ypperligt väl. Packa upp Zip-filen och starta programmet med JkDefragGUI.exe... låt sedan programmet ladda ner det den saknar. Detta sker bara vid första starten.

http://www.wieldraaijer.nl/download/JkDefr...efragGUI109.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...