Gå till innehåll

Bara störningar och ingen bild när jag ska spela


Recommended Posts

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att lösa problemet med att när jag ska spela spel på min PC så blir det endast massa störningar (tredubbla ikoner och suddigt etc >:() alt ingen bild alls för vissa spel.

Jag kan spela COD 4 utan problem men t ex GTA 3, SimCity 4 m fl fungerar ej. Ljud finns och spelen har inte hängt sig men som sagt, det blir bara en massa blurr på skärmen...

Har även testat att ändra kompatibilitetsmode för .exe-filerna till XP etc med samma resultat.

Jag kör Vista Home Premium SP1

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5400+ 2,80 GHz

2 GB RAM

ASUS M2NPV moderkort med inbyggt Nvidia GeForce 6150

Antech Fusion chassi

Bildskärmen är en 42" Philips LCD TV

Har förstås sett till att drivrutinen till grafikkortet är uppdaterat.

Alla idéer, förslag och råd är otroligt välkomna! :'(

PS. Har funderat på att uppgradera det något tveksamma grafikkortet men hittar inget som passar storleksmässigt som inte har fläkt. Tips på detta mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis borde man felsöka skärmen innan man postar något här...! Det visade sig att skärmen inte klarade alla upplösningar och att en del spel automatiskt kör en viss upplösning som den inte klarade. Har nu ändrat lite inställningar på grafikkortet (sänkt uplösningen) och nu funkar det bättre.

Tack för tipset hez! Egentligen så självklart så man nästan skäms...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...