Gå till innehåll

Visa från A - ö i filöppnaren


Landsfiskalen

Recommended Posts

När man ska byta ikon och bläddrar, visas alla filer i system32-mappen i bakvänd bokstavsordning.

Högerklickar och sortera efter namn, så blir de bra. Börjar med A. Men nästa gång man byter ikon, börjar den bak och fram igen. Ja har testat med detaljerad lista, sortera efter namn, men den vill alldid bara va baklänges nästa gång man öppnar. De e några få mappar som e sånna. På den bärbara alltså.

Dom flesta mappar visas i normal ordning. Ja fattar inte detta.  ???

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu inte testat i XP men Vista är säkert likadan...

Om jag i Utforskaren öppnar system32 och klickar på Namn-listen så växlas alfabetsordningen.

När jag varit i en annan mapp och återkommer till system32 så är dess namnordning fortfarande den ändrade.

Detta innebär kanske att den förut inställda sökordningen i system32 (och andra foldrar) används och

Bläddra... -sorteringen du gör, permanentas inte för originalfoldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt... det visas rätt i alla mappar för mig, men det kanske beror på att jag har tryckt "Visa i samtliga mappar" och när jag gjorde det så hade jag rätt inställning.

Ärligt talat har jag aldrig funderat på detta förut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hade lite fel.  :(

De är så i alla mappar med filbläddraren fick ja se nu.

Ja har provat med utforskaren och ändra hit och dit. Och den funkar som den ska. Blir som man ställt in den nästa gång man öppnar.

Men när man öppnar med fil-öppnaren blir allt baklänges. Hur ja än ställer in den, så är allt baklänges nästa gång ja provar.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Låter underligt. Man hittar en del underligheter i XP ibland.

Personligen sorterar jag ALLTID efter "typ". Alla exe för sig, alla dll för sig osv. Underlättar enormt mycket när jag skall packa ned, flytta, kopiera osv...eftersom allt ändå är sorterat efter bokstav, men då får man alla filtyper för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

XP har en tendens att leva sitt eget liv ibland.

Man får ett knäppt fel.

Sen plötsligt, utan vidare så funkar det igen.

Det sägs att inte ens proffsen vet vad som händer djupt inne i XP kärnan. Och jag tror det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...