Gå till innehåll

Tjuvkoppla hårddisken?


boxbo

Recommended Posts

Har en vista där password ej passar har försökt med tipsen här men jag blir inte insläppt. Har tagit beslut om att återinstalera vista instalerade fel första gången så riktigt bra har det alldrig varit. Men några filer vill jag ha kvar. Kan jag vara lat? om jag ställer datorerna som när man startar en bil med tomt batteri. Alltså sata kabeln från hårddisken kopplar jag in på det andra moderkortet, hårddisken som skall formateras om är lite bökig å få bort. Går det? eller är risken för statisk elektricitet och andra tjuvströmmningar för stor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken är att du aldrig får ett BRA operativ om du gör som du beskriver...

Att "ta filer" från ett annat operativsystem gör bara att du får registerkrångel", viktiga systemfiler och felmeddelanden om att viktiga DLL-filer m m m m inte finns.

Och troligen så vill den datorn som du kopplar hårddisken till inte kännas vid den...

Aktiveringen av Vista går nog inte heller igenom, så då är du tillbaks på ruta 1 m a o.

Att koppla datorerna i nätverk borde isåfall fungera bättre

Återinstallera Vista från din originalskiva som du förhoppniongsvis har.

Försök att göra en backup på de filer om det går, annars får du leva med att du förlorar dem vid ominstallationen.

Det finns inga genvägar tyvärr!

Gör om -Gör rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för visat intresse.

Men jag var kanske lite otydlig min avsikt är att ta foton och musik från vista datorn och sedan formatera om hårddisken. Efter det instaleras vista på nytt och förhoppnigsvis bättre denna gång. Ville mest spara lite tid när den manövern skall göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...