Gå till innehåll

Movie Maker i Vista krånglar


linnet

Recommended Posts

hej moviemakern krånglar som bara den har tagit hem k-lite codecspack men den vill ändå inte publicera filmen jag gör .

lägger in snuttar från min digitala kamera avi filer som jag tycker inte skulle vara nåt problem med

ibland går det och ibland inte får felmeddelande att källfilerna inte finns men det gör dehar testat att importera direkt från kameran / lägga över på hårddisk sen importera men med samma resultat startar sen om datorn och då fungerar det inte alltid men oftast .

mycket skumt problem  udrar om ni vet om nåt annat codecspack som är bättre eller om det är nåt annat fel  ???

mvh linnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag testade med en mjpeg-kodad avi-fil från en Nikon Coolpix P50 i Windows Movie Maker 2.1 under Windows XP. Inga extra kodare/avkodare, och heller inga problem att importera videon och exportera den till wmv.

Du kanske skall avinstallera K-Lite? :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag börjar tro det med har även testat en annan codecpack men plockat bort den kanske det inte försvinner helt  ändå kör jag cc cleaner alltid efter en avinstallation ja ajg ska iallafall testa det.

mvh linnet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok rensar den bättre tar den bort under mappar och så med för det retar mig nåt oerhört när man tar bort med läggtill/ta bort att mapparna ligger kvar jag har ju cc cleaner men har aldrig testat att ta bort med den funkar kanske som aschampoo vad tror du.

tog iallafall bort k lite nu och håller på att testa med några filmsnuttar jag tog igårän så länge funkar det ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner gör bara en vanlig avinstallation, vad jag har märkt. Eller rättare: aktiverar avinstallationsprogrammet, helt enkelt. Brukar avinstallera inifrån CCleaner, eftersom jag alltid gör en filstädning och registerrensning efter avinstallationen.

Jag har själv inte testat Ashampoo Magical UnInstall, så jag vet inte exakt hur det fungerar, men enligt beskrivningen på hemsidan tycks det kunna sopa bort varje spår av det program du avinstallerar med Magical UnInstall.

Kan vara värt att testa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kikat mer på Ashampoo Magical UnInstall.

Det kan användas oregistrerat i 10 dagar, sedan behövs en gratis registrering, som Ashampoo sänder per e-post.

Programmet övervakar de installationer du gör (om du vill det), så att det kan återställa datorn till hur den var före installationen.

Det vill autostarta processerna C:ProgramAshampooAshampoo Magical UninstallMagicalUnInstall.exe

och

C:ProgramAshampooAshampoo Magical UnInstallUIWatcher.exe, men UIWatcher.exe finns inte :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...