Gå till innehåll

Outlook Express tycker att mitt mail är spam!


calderon

Recommended Posts

ja, det låter ju så enkelt att skrot aller att börja om från början. Jag hade en som gjorde det åt mej i Mars, men han avstod från att ladda ner en massa drivrutiner så det fick jag jäklas med själv...

jag har en Dell Latitude D505 och Dell koillarna har verkligen ställt upp när jag har behövt dom. Heder åt dom.

Jo jag har gjort polisanmälan. Var tvungen till det iannan man lämnade in anmälan till banken. Dom skulle fökjas åt.

Jag har blivit ersatt nu, men visst känns det som om man har blivit våldtagen på nåt sätt.... samma som om nån okänd skulle stå och titta på en när man sover, huva hemska tanke... :-)

Om jag tar ny gmailadress, skriver jag till alla och uppger den nya bara då eller kanske sätter automatsvar på den jag stänger av, där jag säger att vill du nå mej så finnsa jag på nya adressen xxxxxx@gmail.com ?? Då hamnar ju alla automatutskick där... eller ???

Ja, tänk om man vore lite mera insatt....

tack för alla goda tops och råd, ni visar så stort kunnande alla som vill hjälpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bra..... :)

Vet du om du har återställningsskivor eller en riktig XP skiva för din dator  ?

Har du några DVD skivor hemma för att bränna dina filer ?

Problemet när man kör utan antivirusskydd är att har man otur så är en dator totalt nedsmittad och

bortom all räddning, du har nog också en sk bank-trojan i din burk.

Så det är bättre att börja om och göra rätt från början....  känns mycket mer tryggare för att göra

sina bankärenden som alla måste idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu kör jag Landsfiskalens tips och det lär ta några timmar som han varnade...  ska bli kul att se vad det kan ge.... Nu scannat 38% av C, sedan är det ju 5 "parametrar" till..

fråga 1. tja, återställningsskiva, det är ju originalet från Dell det (?)

nån äkta XP har jag nog inte- kopierad från en äkta....

DVD skivor, jodå + en extra extern hårddisk (hör du va mallig jag låter ??) :-)

ska se vad scanningen ger som scannar nu, den borde väl tala om nåt i slutänden ?? Hoppas jag, så jag kan dela med mej av infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknande problem hade jag, det visade sig att om jag inte fyllde i raden ÄMNE, så klassades det som ett spam.

Har Com Hem, och det var något som dom hade ändrat utan att meddela.

Testa med att fylla i kolumben Ämne med något innan du skickar det.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar på 2 i samma.

du frågade om dvd

jag har många dvd och cd brännare

Jo då skulle jag bränna ner mina personliga filer.

Om du inte hittat på egna ställen så räcker det ofta då att bränna    Documents and Settings/Användarnamn

Sen efter att du brännt får du testa skivan så att filerna är läsbara.

Plus då annat som du kan ha som är av personligt värde.....

------------------------------------------------------------------------------

Din Dell sida

http://support.euro.dell.com/support/topic...LAT_PNT_PM_D505

Dina drivarnedladdningar

http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid=

Dell  systemåterställning:

1   Turn on the computer.

2   When the Dell splash screen appears during the computer startup process, press and hold <Ctrl> and then press <F11>. Then, release both keys at the same time.

3   In the Dell PC Restore by Symantec window, click Restore. Alternatively, press <Tab> to highlight Restore, and then press <Enter>.

4   When a warning message appears stating that all data will be lost, click Confirm, or press <Tab> to highlight Confirm and then press <Enter>.

The Progress window will appear. Once the restore process starts, Dell PC Restore by Symantec usually takes about 8 to 10 minutes to finish.

When the restore process is complete, the following message will appear:

The system recovery process was successful.

5   Click Finish or press <Tab> to highlight Finish and then press <Enter> to restart the computer.

The software is now installed as it was when the computer was first received.

http://support.euro.dell.com/support/topic...toggle=&dl=

Efter det ska Windowsupdate direkt besökas....

Antivirusprogram installeras.

Dina brända filer kan behöva tvättas...... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, rapport så långt:

INGA SPION ELLER VIRUS HITTADE

STATUS: DÅLIGT

385 REGISTRY OBJ FUNNA

1348MB TEMPORY FILES HITTADES

DEFRAG REKOMMENDERAS - OCH ÄR PÅ GÅNG "AS WE SPEAK"

NÄTVERKS SÄKERHET : VARNING, 1 PORT ÖPPEN.    -VAD MENAS MED DET ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nu är Onecare rykte något tvivelaktigt missar 1 virus av 10 ungefär. :P

Kolla igen om du kan installera AVG eller Avast.

Blockade skyddsinstallationer är en av busets vanligaste trick.

Om du sedan kört utan antivirusskydd sedan i Mars så skulle jag inte fundera så mycket.

Plus att dina mail blir SPAM stämplade tyder på att något varit i farten i din burk.

Bara märkligt att det inte ligger något meddelande om ditt konto hos Gmail i din inkorg, det brukar det göra

hos kontohavare med trubbel.

Hursomhelst så skulle jag börja om från början utan att tveka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de en Dell?

Funkar Pluns instruktioner ovan, så följ dom. (Han e expert på detta  ;D )

En öppen port betyder att din dator är öppen mot internet och de e inte bra. Du kanske inte har nån brandvägg?

Ja tycker Avast är att föredra, eftersom man får realtidsskydd och så är den mycket snabbare och smidigare än AVG.

Ang live on care, så fixar den registret rätt bra. Virus-grejen e väl ingen höjdare kanske, men de e bra för nybörjare, så man får defraggat och sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu är jag igång igen  ;D

nu fick jag meddelande om skripfel därav säkert fel i dom små rudorna...

det stog följande:

rad 2

tecken 1

fel. ogiltigt tecken

kod 0

URL about: blank

vad nu detta beror på. Nåt jag ska åtgärda innan jag skannar med onecare igen eller ?

har fått sånna här meddelanden tidigare ibland i olika mail, men aldrig vetat vad det berott på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta me de.

Kontrollpanelen < säkerhetscenter. Är allt på där?

Sen kör CCleaner. Kryssa bort yahoos toolbar när du installerar.

Hämta övert till höger på den här sidan.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Du behöver inte ändra nån inställning, bara rensa bort allt. Sen gör du en registerstädning.

Och efter de malwarebytes. Hämta gratisversionen.

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Full systemscan< ta bort allt.

Säg te när du e klar.

Svara på va du har för dator. E de en dell eller? Orkar inte tjöta, men du måste svara om vi ska fixa de här åt dig, sörru.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara avslutningsvis tacka för all hjälp. Inga smajlisar fungerar, men outlook express skickar inte längre minamial som SPAM. BRA...

skrev en fråga på spelportalen - fast jag vet inte vart frågan hör hemma egentligen.

Får inte lapptoppen att fungera på tv:n....

än en gång tack ska ni ha.....

Doddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så var då det där jäkla Outlook express igång igen.

Talar om att jag skickar SPAM och inte nog med det, man kan inte skicka mailen för det fattas utrymme (ej sant)

Finns nåt annat mailprogram att rekommendera. Jag håller på att bli ordentligt less på detta.

Varför jag ändå har envisats är att jag kan koppla MSGTAG till det. Ibland vill man gärna se att vissa har öppnat sin post.... önsker jag kunde koppala MSGTAG till Gmailen .... eller ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...