Gå till innehåll

Google Chrome, ny webbläsare från Google


plun

Recommended Posts

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Gäst DimensionX

Jag tror att Google kommer att nypa en hel del IE användare tack vare sin förmåga att synas överallt. Då kanske även folk får upp ögonen för fler bra webbläsare som finns att ladda hem gratis, som Firefox och Opera. Och i så fall så är det bara en bra sak, bort med MS monopol.

"Det är bättre att gå på isen och ha det glatt, än att gå i lera och sörja"

Citat Robban Broberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Google kommer att nypa en hel del IE användare tack vare sin förmåga att synas överallt. Då kanske även folk får upp ögonen för fler bra webbläsare som finns att ladda hem gratis, som Firefox och Opera. Och i så fall så är det bara en bra sak, bort med MS monopol.

"Det är bättre att gå på isen och ha det glatt, än att gå i lera och sörja"

Citat Robban Broberg.

Tjau... Christoffer Blizzards blog kanske uttrycker det klarare....

http://www.0xdeadbeef.com/weblog/

Han är då evangelisttguru hos Mozilla

http://www.linkedin.com/in/christopherblizzard

Själv har jag ingen större lust att köra varken Silver alt Moonlight eller Flash..

Det är ju här som Google forcerar utvecklingen med sin V8 motor som Firefox 3.1 direkt  hängde på.

Tvingar också IE8 att hänga på.... ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste den artikeln igår och jag skulle ju inte direkt vilja rekommendera någon installera det.  :)

Sedan bör googles ursäkter samt påstående åtgärder som beskrivs i det sista stycket i artikeln tas med stor nypa salt.

Tjau...  magplask... :D

http://www.idg.se/2.1085/1.178967

Nu får då det nojjiga släktet slå av alla funktioner.

De här "nojjorna" kanske också får bygga en egen sökmotor inkl webläsare....IDG har ju drabbats av redaktionell stornoja verkar det som.

Det är ju precis det här som behövs för nya webläsare för att ta steget till mer kraftfull infoinhämtning inkl det man är

ute efter...

Sen kan man säkert finslipa hur det görs men vi ska inte vara i händerna på dessa högljudda "nojjor"... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste den artikeln igår och jag skulle ju inte direkt vilja rekommendera någon installera det.  :)

Sedan bör googles ursäkter samt påstående åtgärder som beskrivs i det sista stycket i artikeln tas med stor nypa salt.

Tjau...  magplask... :D

http://www.idg.se/2.1085/1.178967

Nu får då det nojjiga släktet slå av alla funktioner.

De här "nojjorna" kanske också får bygga en egen sökmotor inkl webläsare....IDG har ju drabbats av redaktionell stornoja verkar det som.

Det är ju precis det här som behövs för nya webläsare för att ta steget till mer kraftfull infoinhämtning inkl det man är

ute efter...

Sen kan man säkert finslipa hur det görs men vi ska inte vara i händerna på dessa högljudda "nojjor"... ;)

Den högst väsentliga skillnaden är ju att i IE går det att stänga av!

Funktionen går dock att stänga men den är påslagen som standard när Internet Explorer 8 installeras.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den högst väsentliga skillnaden är ju att i IE går det att stänga av!
Funktionen går dock att stänga men den är påslagen som standard när Internet Explorer 8 installeras.

Jo inget jag vet hur man gör eller sett i några release notes för IE8.... ;)

Det går säkert att stänga av även i Chromen.

Nu vill jag ha funktioen eftersom den ger kraftiga fördelar när man letar efter något.

Ojoj... kanske Google meddelar polisen att jag säker en torrent... ;D  Stornojan igång... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj... kanske Google meddelar polisen att jag säker en torrent... ;D  Stornojan igång... ;)

Du tror inte att du skulle kunna försöka se det hela ur ett något vidare perspektiv?   ;)

Edit:

Registrering av den enskilde datoranvändaren, är ALDRIG, enbart positiv.... särskilt inte när amerikanska kommersiella storbolag står för registreringen... du kan vara lugn för att baksidorna av denna "innovativa" feature, inom kort kommer att slå dig i nacken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj... kanske Google meddelar polisen att jag säker en torrent... ;D  Stornojan igång... ;)

Du tror inte att du skulle kunna försöka se det hela ur ett något vidare perspektiv?   ;)

Edit:

Registrering av den enskilde datoranvändaren, är ALDRIG, enbart positiv.... särskilt inte när amerikanska kommersiella storbolag står för registreringen... du kan vara lugn för att baksidorna av denna "innovativa" feature, inom kort kommer att slå dig i nacken!

Jo det vidare perspektivet är att Google liksom MS-Live är kommersiella tjänster, inget man måste använda.

Vidare så släpar alla på sin IP-adress, överallt på Internet och det finns sedan vissa som kör suspekta anon tjänster.

Nu ser jag då kraftiga mervärden med funktionen både i Chromen samt IE8.....

Sen kan man säkert radera IP adressen ur Google databaser men den släpar ju alla ändå på.

Istället så kan man ju provocera fram IP adressbyten via sin operatör så blir det snurr på soppan  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den högst väsentliga skillnaden är ju att i IE går det att stänga av!

Funktionen går dock att stänga men den är påslagen som standard när Internet Explorer 8 installeras.

Jo inget jag vet hur man gör eller sett i några release notes för IE8.... ;)

som e-son skrev så kan det i IE8 stängas av ja.

Tror att man redan vid installationen kan bocka i hur man vill det ska vara. Tyckte jag såg nån installations-skärmdump för det tidigare men kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som e-son skrev så kan det i IE8 stängas av ja.

Tror att man redan vid installationen kan bocka i hur man vill det ska vara. Tyckte jag såg nån installations-skärmdump för det tidigare men kan ha fel.

Tjau... jag kan inte minnas att jag sett något dylikt när jag installerat IE8 på ett par burkar.

Du får väl testa isf att "surra"... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den högst väsentliga skillnaden är ju att i IE går det att stänga av!
Funktionen går dock att stänga men den är påslagen som standard när Internet Explorer 8 installeras.

Jo inget jag vet hur man gör eller sett i några release notes för IE8.... ;)
jag kan inte minnas att jag sett något dylikt när jag installerat IE8 på ett par burkar.

Kanske inte testat tillräkligt då?

Testa kommer jag göra så småningom ja. Det behöver du inte oroa dig för. :o:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den högst väsentliga skillnaden är ju att i IE går det att stänga av!

Funktionen går dock att stänga men den är påslagen som standard när Internet Explorer 8 installeras.

Jo inget jag vet hur man gör eller sett i några release notes för IE8.... ;)

Kanske inte testat tillräkligt då?

Testa kommer jag göra så småningom ja. Det behöver du inte oroa dig för. :o:D

Jo men starta då en "spekulationstråd" där de som vill spekulare gör det.....  :P

Jag har både IE8 samt Google Chrome installerat... något enklare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den högst väsentliga skillnaden är ju att i IE går det att stänga av!

Funktionen går dock att stänga men den är påslagen som standard när Internet Explorer 8 installeras.

Jo inget jag vet hur man gör eller sett i några release notes för IE8.... ;)

Kanske inte testat tillräkligt då?

Testa kommer jag göra så småningom ja. Det behöver du inte oroa dig för. :o:D

Jo men starta då en "spekulationstråd" där de som vill spekulare gör det.....  :P

Jag har både IE8 samt Google Chrome installerat... något enklare då.

Jag spekulerar inte utan vet att det går att stänga av.

Om det går välja vid installationen är däremot mer spekulation.

Som e-son skrev så går det stänga av. Om du fortfarande tvivlar  :o så får du helt enkelt testa det mer i så fall.

Lycka till med vilket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spekulerar inte utan vet att det går att stänga av.

Om det går välja vid installationen är däremot mer spekulation.

Som e-son skrev så går det stänga av. Om du fortfarande tvivlar  :o så får du helt enkelt testa det mer i så fall.

Lycka till med vilket...

Nej jag tvivlar inte och allt går att stänga av.... ;)

Ännu enklare med Google Chrome eftersom koden är öppen.

Men man missar ju poängen då med extrahjälp.

Lider man sedan av en diffus FRA-nojja så har man ju svårt med fakta.

Häng på IDG debatten, den håller "hög nivå"...... ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spekulerar inte utan vet att det går att stänga av.

Om det går välja vid installationen är däremot mer spekulation.

Som e-son skrev så går det stänga av. Om du fortfarande tvivlar  :o så får du helt enkelt testa det mer i så fall.

Lycka till med vilket...

Nej jag tvivlar inte och allt går att stänga av.... ;)

Ännu enklare med Google Chrome eftersom koden är öppen.

Men man missar ju poängen då med extrahjälp.

Lider man sedan av en diffus FRA-nojja så har man ju svårt med fakta.

Häng på IDG debatten, den håller "hög nivå"...... ;D

Om du säger det så. Lycka till med Chrome hur som helst :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna tråd är ett bevis på att Google har ögonen på sig. Google Chrome kommer att synas i sömmarna av användare och diverse "experter".

Google har ögonen på sig vad det gäller integritet och säkerhet.

Med avsende på integritet hos MS produkter så är det i så fall inte ett dugg bättre.

För övrigt kan bara konstateras att i stort sett alla programvaror öppnar portar och kommunicerar i en eller annan form.

Det fins bra programvaror för att kolla detta. I en del fall kan inte ens brandväggen stoppa den. De behövs HIPS funktionalitet för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna tråd är ett bevis på att Google har ögonen på sig. Google Chrome kommer att synas i sömmarna av användare och diverse "experter".

Google har ögonen på sig vad det gäller integritet och säkerhet.

Med avsende på integritet hos MS produkter så är det i så fall inte ett dugg bättre.

För övrigt kan bara konstateras att i stort sett alla programvaror öppnar portar och kommunicerar i en eller annan form.

Det fins bra programvaror för att kolla detta. I en del fall kan inte ens brandväggen stoppa den. De behövs HIPS funktionalitet för detta.

Det verkar som att argumenten går i en ring här och jag bara hoppar in här igen.

Vill bara fråga om du ens vet vad öppen källkod betyder? Ett tips: man kan inte vara annat än ärlig när man lanserar mjukvara med öppen källkod, så du kan ju sluta gnälla och bara ladda hem koden och kolla exakt vad den gör och inte gör. Inga spekulationer är nödvändiga här inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som e-son skrev så kan det i IE8 stängas av ja.

Tror att man redan vid installationen kan bocka i hur man vill det ska vara. Tyckte jag såg nån installations-skärmdump för det tidigare men kan ha fel.

Tjau... jag kan inte minnas att jag sett något dylikt när jag installerat IE8 på ett par burkar.

Du får väl testa isf att "surra"... ;)

Jodå... det är en av "installationsfrågorna"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara fråga om du ens vet vad öppen källkod betyder? Ett tips: man kan inte vara annat än ärlig när man lanserar mjukvara med öppen källkod, så du kan ju sluta gnälla och bara ladda hem koden och kolla exakt vad den gör och inte gör. Inga spekulationer är nödvändiga här inte.

Lille vän!

Jag vet mycket väl vad öppen källkod är. Om du bara visste. Just därför är det lätt att kolla vad Google Chrome har för sig i våra datorer.

Håller precis på med detta. Tar reda på fakta.

Jag gnäller inte jag njuter av öppen källkod.

EDIT

e-son har hittat något intressant..

"C:Users<användare>AppDataLocalGoogle.... innehållande massa låst skräp, blev kvar efter avinstallation. Fick ta bort den i felsäkert läge för att bli av med GoogleUpdate.exe, bland annat, som ville ut på nätet hela tiden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...