Gå till innehåll

Bränna en DVD från MPEG2


puttekock

Recommended Posts

Hej! Jag har ett tv kort i datorn och när jag spelar in ifrån TV:n så sparas det i MPEG2

Finns det något burnerprogram som jag kan använda för att bränna ner filen på för att kunna titta på det i min DVD recorder Philips DVDR3305

Jag har försökt att bränna som DVD på DVD skiva och som videoCD och som Super video CD men jag får aldrig filen att starta upp i DVD recordern.

Det står att videouppspelningen klarar komprimeringsformat MPEG2 samt även SVCD

Jag har provat med Nero 8 och även Nero 7 samt Deep burner men ingenting fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar, men jag undrar vad det är för ett plugin, jag har normalt Nero 7 installerat och nu har jag laddat ner en fullverion av Nero 8 för att jag ville testa, den skall fungera fullt ut i några veckor men trots att jag har gjort efter konstens alla regler så får jag inte DVD;n att läsa skivorna.

finns det något mer som man kan prova?

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Alla plugin som har med DVD konvertering ingår i den FULLA versionen. Det är bara Blu-Ray och HD DTS plugin som inte ingår i den.

När du säger den "fulla" versionen...är du säker på det så att du inte har så kallas "Bundle version"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack alla för era tips, ingen nämd och ingen glömd

Jag kanske är helt ute och cyklar, när jag går in och tittar på filen som sparas i mitt TV kort i datorn så står det tillexempel    TV4(07-09-08 18:53).mpg

mpg kanske inte är samma som mpeg2?

Jag kan inte välja att spara i något annat format, det finns bara det där, och i programmet så skall det kunna gå att bränna en skiva direkt, men det är ingenting jag kan välja för att det är gråmarkerat.

Jag har sparat en bild i paint som jag kan bifoga här för att ni skall få se hur det ser ut, men hur bifogare man den här i forumet?

Mitt TV kort i datorn är med CA modul och det är ett  Twinhan VP-3030R

http://bmdata.emsbutiken.se/default.asp?sP...uctID=3317&

När det gäller vilken version av NERO jag laddade ner så var det den här, den kanske inte har det där pluginet.

http://www.download.com/Nero-8-Ultra-Editi...cdlPid=10877032

Det kostar ju pengar att köpa det där pluginet och jag har ju ingen lust att göra det om jag inte vet att det fungerar.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är helt ute och cyklar, när jag går in och tittar på filen som sparas i mitt TV kort i datorn så står det tillexempel    TV4(07-09-08 18:53).mpg

mpg kanske inte är samma som mpeg2?

Det är mpeg2 som används i tv-sändningen, och även i DVD-Video, men det räcker inte att bränna en mpeg2-fil, t.ex. din TV4(07-09-08 18:53).mpg, utan den skall vara i form av en (eller flera) .vob-fil(er) (Video OBject), tillsammans med en en mängd andra filer, allt i en VIDEO_TS-mapp.

Det finns speciella program för den uppgiften. Adobe Encore är ett kommersiellt sådant.

Tillägg: I grunden är .vob en mpeg-fil med annat suffix. Det går således att byta suffixen .vob~.mpg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen ! jag har varit in på hemsidan för Twinhan och där så står det i FAQ

Which format is recording by TwinhanDTV? Why do I have problem in converting/burning this file?

MPEG2, since some broadcasters have problem of Kpbs (over DVD format limit), which make converting software to convert; you may find other mpeg editing software to adjust it

Kan det vara någon hjälp, jag förstår ine riktigt vad de menar.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! nu kan jag meddela att det är löst, med det där Mega pluginet till Nero så fungerade det äntligen att bränna ner på en DVD skiva för att kunna kolla på tv:n

Tack för alla tips, ni är GULD värda ni som hjälper till på det här forumet.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...