Gå till innehåll

Någon guide till en snabbare dator?


Cacke

Recommended Posts

Jag kör också W.xp home och använder 412Mb när datorn startar.

Låter mycket. Har du många program som autostartar? Är det medan Automatiska uppdateringar (wuauclt.exe) är igång? Nu, då jag har Google Chrome (2 processer), Windows Live Messenger och Aktivitetshanteraren igång (totalt 25 processer), är 297 mb allokerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 84
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Jag har 10 st. prgr. som autostartar. Har just börjat gå igenom listan och tagit reda på vad alla beteckningarna står för för ena program och rensat.

Jag har automatiska uppdateringar på. Det är väl bäst.

När jag läste av mängden minne som används, tittade jag i aktivitetshanteraren på växlingsfil. Vet inte om det ger den helt korrekta siffran.

Just nu har jag 33 processer igång och då bara öppnat min webbläsare. Låter väl många, men det är inte lätt att veta vad alla bokstavskombinationer står för. Kanske får Googla lite på det och kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,hur vet man egentligen vilka program som skall autostarta?vissa är ju uppenbara,men sedan?Hade förut runt 30 men minskade ner det till 20 för ett par veckor sedan.En del kompositioner har man ju inte en aning om vad det är.Det klart man kan prova,men det verkar ju vara rätt jobbigt.Finns det inget uppenbart sätt att kolla detta?Kan man inte ta bort allt utom windows,antiviruset och t.ex msn och prova sig fram på det viset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,hur vet man egentligen vilka program som skall autostarta?vissa är ju uppenbara,men sedan?Hade förut runt 30 men minskade ner det till 20 för ett par veckor sedan.En del kompositioner har man ju inte en aning om vad det är.Det klart man kan prova,men det verkar ju vara rätt jobbigt.Finns det inget uppenbart sätt att kolla detta?Kan man inte ta bort allt utom windows,antiviruset och t.ex msn och prova sig fram på det viset?

Enligt CCleaner har jag tre autostartande program: avast! Antivirus, ctfmon.exe och CoreCenter. Av dessa är endast avast! nödvändigt (om man inte vill vara oskyddad). ctfmon.exe behövs för att kunna byta inmatningsspråk, så den får starta. CoreCenter övervakar temperaturer, fläktar, CPU spänningar. Det kan jag vara utan, och brukar stänga av det så snart det har minskat farten på CPU-fläkten.

När sedan Automatiska uppdateringar har gjort sitt, ser min processlista ut som bilagan visar (ash-processerna är avast!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang CCleaner.

Först och främst tack till JoWa ang. slim versionen. Har tankat ner nån version tidigare (2.11.636) och oavsett vad jag väljer under installationen får jag likt förbannat yahoo installerat. Slim versionen måste testas.

Förstår inte hur ni gör när ni får med yahoo installerat.. Har aldrig fått det installerat och jag kör den där 2.11.636 och har kört ccleaner ca 1 år..

Det var nog inte 2.11.636 versionen. Kom på att jag nyligen hade hämtat en senare version. När jag skulle kolla versionen gick jag bara in i programmet för kolla men glömde bort att jag hade hämtat en annan. Gjorde en ominstallation för kolla 2.11.636 och mycket riktigt installerar den inte Yahoo. Vet inte vilken version jag hade tidigare men den installerade Yahoo skräpet fast man avmarkerat den under installationen. Kan också vara så att jag blandar ihop med något annat program.

Angående något säkerhets program varnade för CCleaner såg jag nån textsnutt om det på deras (CCleaner) hemsida, på första sidan då när skulle in för hämta nyare versionen . Kommer dock inte ihåg vilket/vilka program som varnade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...