Gå till innehåll

Virus på flera konton?


Recommended Posts

*********************************************

2009-01-08:

Tråden är nu låst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Om man har flera konton på XP och drar på sig ett virus eller liknande på ett konto,... smittas då även de andra kontona?  Läget är följande. Min tjej använder XP till sitt jobb och är beroende av att det funkar. Hennes 2 söner har 2 andra konton på samma XP.

Om de drar ner ett virus, kommer min tjejs konto att smitta också?  Jag funderar på att installera ett till XP bredvid där ungarna kan hålla till!  Blir det bäst så? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Turbo!

Om man har flera konton på XP och drar på sig ett virus eller liknande på ett konto,... smittas då även de andra kontona?
Hennes 2 söner har 2 andra konton på samma XP.

Om de drar ner ett virus, kommer min tjejs konto att smitta också?

Om man har otur så kan övriga konton drabbas.

Varför inte ge de två sönerna begränsade rättigheter istället?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Turbo!
Om man har flera konton på XP och drar på sig ett virus eller liknande på ett konto,... smittas då även de andra kontona?
Hennes 2 söner har 2 andra konton på samma XP.

Om de drar ner ett virus, kommer min tjejs konto att smitta också?

Om man har otur så kan övriga konton drabbas.

Varför inte ge de två sönerna begränsade rättigheter istället?

MVH/Malou

Ah, så om de inte har alla rättigheter så är risken mindre? Killarna har kört Linux länge och vet inget om virus men nu vill de ha tillgång till Windows Mediacenter också och en av dem har står som admin. Bör alltså ändras! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Turbo!

Ah, så om de inte har alla rättigheter så är risken mindre?

och en av dem har står som admin. Bör alltså ändras!

Stämmer bra det

Då de har begränsade rättigheter så har de inga som helst möjligheter att bla ladda ner/installera saker och ting. De måste då fråga Admin (mamman) som jag utgår ifrån har fullständiga rättigheter (Admin).

Och det är då under förutsättning att de i sin tur inte vet om eventuellt användarnamn samt lösenord som mamman då har satt till Adminkontot. Om de mot förmodan vet detta så bör då även detta ändras.

Mer och bättre information finns att hitta under Hjälp och Supportcentrat i Windows XP

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...