Gå till innehåll

Officeprogrammen startas inte: "Kör installationsprogrammet om du vill..."


Recommended Posts

Installerade Office 2003. När jag försöker starta ngt utav office programmen så kmr en ruta fram där det står:

"Microsoft Office Word (eller Excel m.m.) har inte installerats för den aktuella användaren. Kör installationsprogrammet om du vill installera programmet."

Efter att man klickar på ok, så stängs programmet.

När jag går in i loggboken, så står det --> Användare: Saknas. Ska det vara så?

Jag bytte användarkonto från administrator till gästkontot, då funkar programmen. Hur gör man så att programmen funkar i administratör kontot?

BEHÖVER AKUT HJÄLP, GÅR I UNIV, KAN INTE GÖRA LÄXORNA, SKANDAL.

TUSEN TACK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör då som det står!

Verkar det inte som att det enklaste är att installera om det hela när du är inloggad som Administratör ...

OAVSETT om du var det när du installerade från början, så funkar det ju inte som det är nu, så var inloggad som Admin, avinstallera, BOOTA om, logga in som Admin, installera om!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör då som det står!

Verkar det inte som att det enklaste är att installera om det hela när du är inloggad som Administratör ...

OAVSETT om du var det när du installerade från början, så funkar det ju inte som det är nu, så var inloggad som Admin, avinstallera, BOOTA om, logga in som Admin, installera om!

/LbL!

Jag avinstallera via admin, starta om, installera via admin, fortfarande samma sak. Fler förslag plzz?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...