Gå till innehåll

[LÖST] Spoolsv.exe orskar skyddsfel?


Greybird

Recommended Posts

Jag har en gammal HP Laser 2100 och en HP Color Laser Jet 3600 men skrivarna har jag haft långt tidigare och båda skrivarna har fungerat med Vista sedan tidigare. Men allt kan hända och gör det också. Det kan ju vara någon uppdatering från MS som kräver något nytt?

Ingenting har ändrats i miljön så vitt jag kan komma ihåg.

För HP 2100 finns det en driver Universal Print Driver för Windows PLC6 från 1 apr 2008.

För HP 3600 finns det HP Color Laser Jet 3600 host based driver från 1 jan 2008

om jag skulle våga ändra på det som fungerat tidigare

MEN, båda skrivarna används också av en annan Vistamaskin i nätverket utan att det blir felmeddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men den andra datorn använder inte drivrutiner som finns på din dator, så du kan ju testa att ladda hem de nyaste drivrutinerna och installera. Sen kan du ju även kolla på den datorn och se vad för drivrutiner den använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst, jag borde ha beskrivit förutsättningarna bättre, för i det här fallet är båda skrivarna anslutna till en 3:e dator (XP) i nätverket och egenskaperna för skrivarna pekar på drivrutinerna på denna dator. Det är alltså samma drivrutiner som används av båda vistamaskinerna.

Lika plötsligt som felmeddelanden började komma lika plötsligt upphörde de också. Men inte nog med det, lika plötsligt upphörde funktionen att skriva ut till HP 3600 från Picture Manager (den här gången från båda vistamaskinerna! det som gick för 2 dagar sedan fungerade plötsligt inte längre).

Nu visade XP-datorn att SP3 hade kommit och jag startade installationen för att ha så bra dator som möjligt innan jag rotade vidare.

Efter avslutad installation av SP3 på XPdatorn med skrivarna visade Kontrollpanelen/Skrivare på vistamaskinerna att drivrutinerna för HP2100 och HP3600 behövde uppdateras. Sen var det klart och driversversionerna är de samma som tidigare.

Outgrundligt, men funkar gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...