Gå till innehåll

[LÖST] Kan ej ta bort torrent-fil!


Nappe

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Ett ftp program är ju som en utforskare ... öppna programmet leta reda på den spökaktiga filen , markera den och deleta den....

Jag har fått bort filer som jag inte fått bort på andra sätt genom att använda ett ftp program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Vet inte om dessa förslag varit uppe tidigare men vi försöker.

1. skapa en fil med exakt samma filnamn och klistra in och ersätt den befintliga filen, med en ny och se om den går att ta bort då

2. se till att du har rättigheter till filen (fullständiga) ange även dig själv som ägare till filen och att du ärver all behörighet till den (och så till även mappen)

3. stara upp datorn till "recovery console" och ta bort filen därifrån? eller iaf döp om den till något annat så att du kanske kan ta bort den när du kommer tillbaka till windows.

4. Starta upp på en boot-cd och stara en filhanterare och välj att ta bort filen.

5. ett loginscript som tar bort filen!?

6. kontrollera hårddisken så det inte är fel på den eller att filen ligger på en oläslig sektor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ftp program är ju som en utforskare ... öppna programmet leta reda på den spökaktiga filen , markera den och deleta den....

Jag har fått bort filer som jag inte fått bort på andra sätt genom att använda ett ftp program

Jag som trodde att FTP-program var till för att föra över filer till hemsidor  ???

Nåja, jag laddade ner Filezilla och försökte deleta spökfilen där. Programmet reagerade inte ens  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om dessa förslag varit uppe tidigare men vi försöker.

1. skapa en fil med exakt samma filnamn och klistra in och ersätt den befintliga filen, med en ny och se om den går att ta bort då

2. se till att du har rättigheter till filen (fullständiga) ange även dig själv som ägare till filen och att du ärver all behörighet till den (och så till även mappen)

3. stara upp datorn till "recovery console" och ta bort filen därifrån? eller iaf döp om den till något annat så att du kanske kan ta bort den när du kommer tillbaka till windows.

4. Starta upp på en boot-cd och stara en filhanterare och välj att ta bort filen.

5. ett loginscript som tar bort filen!?

6. kontrollera hårddisken så det inte är fel på den eller att filen ligger på en oläslig sektor?

OOOPS ... var har du hållit hus si3rra ..? Välkommen i jakten på den mystiska spökfilen som inte finns - men ändå finns och inte går att ta bort!

1) provat - fungerade alltså inte

2) finns bara en administratör och användare på denna dator - och det är jag  ;D

3) Jag vet faktiskt inte vad "Recovery console" är ... du måste förklara hur man gör

4) Har svårt att tro att det skulle göra någon skillnad

5) Låter intressant med ett loginscript ... men berätta hur det funkar

6) Som sagt. Nappes LG E23 är nog bland landets renaste och bäst underhållna PC.  ;)

Och filen ligger numera i C:Windows

Mvh

/Nappe, Sundsvall

En bekant raderar stundom filer i Nero BurningROM, om det inte går i Utforskaren. Det brukar lyckas för honom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bekant raderar stundom filer i Nero BurningROM, om det inte går i Utforskaren. Det brukar lyckas för honom.

Tack för ditt tips JoWa!

Nu använder jag ett annat brännarprogram än Nero, men kan ju försöka deleta där.

Ja, det spelar ingen roll vilket program, och tanken är densamma som Naturguiden är inne på, att använda ett annat program som ersättning för Utforskaren. Då känns det inte så långsökt att tänka på alternativa filhanteringsprogram, som FreeCommander.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hoppar filen omkring och dyker upp i olika mappar?!

har du små loppor i hårddisken som bär runt på den och lägger den lite där dem vill??

Om så är fallet så låter det ju mera som något sorts fel på hårddisken än att windows hindrar dig från att ta bort den.

vart jag varit, ja mestadels här och gömt mig för alla andra :P

Prova ändå att högerklicka på den och gå in på avancerade rättigheter > behörighet -> ägare lägg till dig själv alt se till att du har äganderätten på filen. då ska inget av Windows processer kunna hindra dig ta bort den.

Frågan e vad händer när du vill ta bort den? felmeddelande?

0 kb har jag snappat upp, säker att den inte är en del av en skadad filkedja? kört scandisk/checkdisk? (fullständig kontroll).. vilket program har skapat filen?

Verkar finnas flera som råkat ut för liknande problem

(http://www.techspot.com/vb/topic112597.html) denna verkar dock löst sig med "unlocker".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså hoppar filen omkring och dyker upp i olika mappar?!

har du små loppor i hårddisken som bär runt på den och lägger den lite där dem vill??

Om så är fallet så låter det ju mera som något sorts fel på hårddisken än att windows hindrar dig från att ta bort den.

vart jag varit, ja mestadels här och gömt mig för alla andra :P

Prova ändå att högerklicka på den och gå in på avancerade rättigheter > behörighet -> ägare lägg till dig själv alt se till att du har äganderätten på filen. då ska inget av Windows processer kunna hindra dig ta bort den.

Frågan e vad händer när du vill ta bort den? felmeddelande?

0 kb har jag snappat upp, säker att den inte är en del av en skadad filkedja? kört scandisk/checkdisk? (fullständig kontroll).. vilket program har skapat filen?

Verkar finnas flera som råkat ut för liknande problem

(http://www.techspot.com/vb/topic112597.html) denna verkar dock löst sig med "unlocker".

Nää si3rra ... den hoppar inte omkring alls ... utan jag lyckades faktiskt flytta den från Downloads till C:WindowsTemp. Och jag lovar - nåt fel på HD har jag inte  :)

Högerklicka ... hmm ... egenskaper ... nåt om avancerade rättigheter finns inte där ... bara allmänt, säkerhet, information, du vet.

Felmeddelandet när jag försöker deleta filen på vanligt sätt är: "Det gick inte att hitta objektet. Det finns inte längre i C:WindowsTempjaevla fil. Verifiera objektets plats och försök igen." Sen filens namn, storlek: 0 byte och senast ändrad.

Filen heter xxxxx.torrent och är en "skuggkopia" av en riktig torrent nedladdad med uTorrent. Jag har kört alla tänkbara diskrensningsprogram ... och det första jag testade var det erkänt kompetenta Unlocker ... men tji ...

PS ... Om du orkar läsa hela kedjan så kan du se alla försök jag gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en massa tips....

remove zero byte files

http://www.google.se/search?hl=sv&clie...les&spell=1

Det finns tom en lustig MSkb som jag tappade bort någonstans bland länkarna. (i högre skolan)

Om mapphierarkin är längre än 7 (tror jag det var) så kan det bli så här.

Sen finns det ju andra OS som gör processen kort med det mesta via en Live skiva ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en massa tips....

remove zero byte files

http://www.google.se/search?hl=sv&clie...les&spell=1

Det finns tom en lustig MSkb som jag tappade bort någonstans bland länkarna. (i högre skolan)

Om mapphierarkin är längre än 7 (tror jag det var) så kan det bli så här.

Sen finns det ju andra OS som gör processen kort med det mesta via en Live skiva ;)

Jag kan inte tro att det är sant! Tack vare dig plun är spökfilen väck! TACK!

Genom googlehänvisningen kom jag till http://www.sharpened.net/helpcenter/answer.php?165 där man tipsade om DelinvFile (http://www.purgeie.com/delinv/dldelinv.htm). Det programmet fungerade!

Tack alla kära forumvänner som så tålmodigt och under så många dagar försökt att hjälpa mig med att lösa mysteriet med den spökfilen! Det var begreppet "zero-byte-file" som var nyckeln. Lägg DelinvFile på minnet. Det kommer säkert snart någon annan med samma problem.

En trevlig helg önskar Nappe, Sundsvall

PS. Moderator Stenis, Malou - är det ni som markerar att problemet är LÖST?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...