Gå till innehåll

Comodo System Cleaner [Systemoptimering]


e-son

Recommended Posts

Lite knepigt att CSC alttid säger att det finns ny version att hämta och sen hämtar samma version som jag redan har vilket är 1.0.60093.19,måste vara nåt fel på uppdateringstjänsten i programmet! MrO

Det har uppmärksammats, men ännu inte kommenterats av någon utvecklare: https://forums.comodo.com/comodo_system_cle...e-t33741.0.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 192
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Ny version, denna gång ej beta! :)1.1.63712.27

COMODO System Cleaner 1.1.63712.27 has been released!Yes, this is a public release but you will not find it on the website until Tuesday. We have added new features that we hope you will find useful.

As always, your feedback will be highly appreciated.

What's new?

----------------------------------------

- Power Buttons - on the main CSC interface you will be able to find the power buttons you asked for so long(please check the Settings before use);

- Duplicate files has now two modes: Simple Scan and Advanced Scan - simple stands for files that are usually big(music files, movies, images);

- Now it works on 120 dpi;

Known Issues:

----------------------------------------

- None that we know of;

Bug Reports:

----------------------------------------

Please use http://forums.comodo.com/comodo_system_cle...s-t34137.0.html to report your bugs. Our moderators collect these bugs and submit them to the devs.

Download Locations:

----------------------------------------

Setup for Windows Vista 32-bit, Windows 2003 Server 32-bit, Windows XP 32-bit and Windows 2000 SP4:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x32.exe

Size: 4.45 MB (4,667,176 bytes)

MD5: 60B9EDE8E25C214585D8987444CB3132

SHA1: AB1CD8EF113B8180131B5519DF09EF6FAC188A80

Setup for Windows Vista 64-bit, Windows 2003 Server 64-bit and Windows XP 64-bit:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x64.exe

Size: 4.80 MB (5,042,816 bytes)

MD5: 6D2A84545079C86C8DB45D56AC55EEA9

SHA1: C0418154737C90FE601DA5C23FBEA9CCE786C3AA

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat nya versionen av CSC en del, och är nöjd i det stora hela. Trots nya knappen Power Clean vill jag dock behålla CCleaner för den rensning jag gör ca fem ggr per dag. :rolleyes: - Comodo är lite för klumpig för detta då man måste gå igenom flera steg. Men jag kan rekommendera programmet, inte minst den nya finessen "Safe Cleaning" är bra. Efter rensing av filer och register erbjuds man att starta om datorn för att kolla att allt fungerar som det skall. Om allt verkar OK avslutar man jobbet med att trycka på FINALIZE. Mycket bra finess tycker jag, även om den kan utvecklas vidare, t.ex. genom att behålla backup (vilket i och för sig ändå redan sker avseende registerstädning).

CCleaner blir fortsatt ett program för flera-gånger-om-dagen-städning, medan CSC blir mitt program för någon-gång-per-vecka-städning (samt efter avinstalltion av program - registerrensaren i CSC är djupare än den i CCleaner). :)

Ni som redan har CSC (alltså förra versionen, inte den allra nyaste som kom idag), hur går det med online-uppdatering? Har hört att folk har haft lite bekymmer med den.

EDIT: Var försiktiga med att använda Comodo Privacy Cleaner till att rensa OpenOffice.org cache osv. - det verkar som om ni kan skada OOo genom detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte provat att uppdatera idag utan tog hem det nya versionen via länken som JoWa lagt ut istället men varje gång man kollat efter uppdateringar så har den sagt att det finns nya versioner och sen uppdaterat med samma version som jag hade! MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat nya versionen av CSC en del, och är nöjd i det stora hela. Trots nya knappen Power Clean vill jag dock behålla CCleaner för den rensning jag gör ca fem ggr per dag. :rolleyes: - Comodo är lite för klumpig för detta då man måste gå igenom flera steg.

Exakt. Högerklick på Papperskorgen, Kör CCleaner, så städas det enligt tidigare gjorda inställningar, utan ytterligare frågor. :)

Använder nu alltid Revo Uninstaller (portabel B)) vid avinstallation av program, och det tar bort de flesta resterna av ett avinstallerat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan ny version igen: COMODO System Cleaner 1.1.63928.28

Hello,

Finally the major update has been released - COMODO System Cleaner 1.1.63928.28!

What's new?

----------------------------------------

- REGISTRY PROTECTION protects all hives now;

Known Issues:

----------------------------------------

- None that we know of;

Bug Reports:

----------------------------------------

Please use http://forums.comodo.com/comodo_system_cle...46653#msg246653 to report your bugs. Our moderators collect these bugs and submit them to the devs.

Download Locations:

----------------------------------------

Setup for Windows Vista 32-bit, Windows 2003 Server 32-bit, Windows XP 32-bit and Windows 2000 SP4:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x32.exe

Size: 4.48 MB (4,707,184 bytes)

MD5: AFB95F3F3092469EC8DEDD38CD261C27

SHA1: 7F35FB735C123DEBC5815026B4015312EC8BBF23

Setup for Windows Vista 64-bit, Windows 2003 Server 64-bit and Windows XP 64-bit:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x64.exe

Size: 4.85 MB (5,086,512 bytes)

MD5: A91C109C4BA86E56BC97A74755A823EB

SHA1: 51B9F0B25D1B3E8D445B00AF0AA700B072C0246B

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon har lust att rapportera och försöka få en korrigering till stånd! En systemrensning kvaddar all personlig sortering i "Favoriter". Normalt sorterar ju windows i bokstavsordning, men man kan ju medelst dra och släpp, sortera länkarna efter eget tycke! Efter en systemrensning är det återigen sorterat i windows default (o)ordning! Orkade inte ta reda på exakt vilken modul som åstadkommer detta, men registernyckeln som "sorteras om" är HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites

Edit:

Förövrigt har dom fått bra ordning på programmet, måste jag säga! CCleaner är klart distanserad!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon har lust att rapportera och försöka få en korrigering till stånd! En systemrensning kvaddar all personlig sortering i "Favoriter". Normalt sorterar ju windows i bokstavsordning, men man kan ju medelst dra och släpp, sortera länkarna efter eget tycke! Efter en systemrensning är det återigen sorterat i windows default (o)ordning! Orkade inte ta reda på exakt vilken modul som åstadkommer detta, men registernyckeln som "sorteras om" är HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Favorites

Utvecklarna vill gärna veta följande, då man rapporterar en bugg:

- Your Operating System (and whether it's 32bit/64bit);

- Security Software Installed;

- How you produced the problem;

- How you tried to resolve the problem;

- Screen-shots with the error (if any);

- Post Memory Dumps on crash if you encounter any;

- All log files of CSC, if you had logs enabled;

- Any other Additional Information;

Tack. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklarna vill gärna veta följande, då man rapporterar en bugg:

- Your Operating System (and whether it's 32bit/64bit);

- Security Software Installed;

- How you produced the problem;

- How you tried to resolve the problem;

- Screen-shots with the error (if any);

- Post Memory Dumps on crash if you encounter any;

- All log files of CSC, if you had logs enabled;

- Any other Additional Information;

Tack. ;)

Allt det där är egentligen ovidkommande i detta fallet... utom möjligen att jag kör Vista x64! Hade bara "huvudloggen" aktiverad! :( Problemet kan dock inte vara så svårt att härleda, med hjälp av registernyckeln! Misstänker att detta bara är något dom inte tänkt på tidigare... alltså ingen egentlig bug.

Log:

[ 13.02.09 08:33:20 ] COMODO Registry Cleaner - Starting Scan 
[ 13.02.09 08:33:37 ] COMODO Registry Cleaner - Scan Finished 
[ 13.02.09 08:33:37 ]  
[ 13.02.09 08:34:11 ] COMODO Registry Cleaner - Start Cleaning... 
[ 13.02.09 08:34:11 ] COMODO Registry Cleaner - HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MMC\SnapIns\FX:{c7b8fb07-bfe1-4c2e-9217-7a69a95bbac4} 
[ 13.02.09 08:34:12 ] COMODO Registry Cleaner - Finished Clean! 
[ 13.02.09 08:34:12 ] COMODO Registry Cleaner- HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MMC\SnapIns\FX:{c7b8fb07-bfe1-4c2e-9217-7a69a95bbac4} 
[ 13.02.09 08:34:20 ] COMODO Disk Cleaner - Starting Scan 
[ 13.02.09 08:34:21 ] COMODO Disk Cleaner - Scan Finished 
[ 13.02.09 08:35:05 ] COMODO Disk Cleaner - Start Clean 
[ 13.02.09 08:35:06 ] COMODO Disk Cleaner - Clean Finished 
[ 13.02.09 08:35:06 ] Removed 507 errors

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en "feature" snarare än en bugg? Att någon cache där Favorit-ordningen sparades nu har rensats? Skulle gissa att det är något i CPC | Windows, men jag vet inte.

EDIT: vänta lite nu, av loggen att döma så har du inte ens kört CPC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en "feature" snarare än en bugg? Att någon cache där Favorit-ordningen sparades nu har rensats? Skulle gissa att det är något i CPC | Windows, men jag vet inte.

EDIT: vänta lite nu, av loggen att döma så har du inte ens kört CPC?

Jag provade "Power Clean My Computer"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en teori om vad som sker, men det är så klart en gissning!

Innan rensningen så "exporteras" favoriterna och om man inte har bockat i att dom skall rensas så läggs dom tillbaka efter rensning. Resultatet blir alltså som vilken "Favoritexport" som helst.... ordningen återgår till windows default! För att behålla en personlig sortering av favoriterna, måste man även exportera den registernyckel som jag nämner ovan, och sedan lägga tillbaka även den! Jag har tidigare beskrivit hur det går till!

http://www.tipsomvista.se/internet-explore...ad-ordning.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ny version: 1.1.64939.31

We are happy to announce that COMODO System Cleaner 1.1.64939.31 has been released!

What's new?

----------------------------------------

- Now all modules that have an impact on registry benefit of REGISTRY PROTECTION option;

- Also, all modules that have an impact on files now benefit of SAFE DELETE option;

- Autorun Manager is BACK! Checkout the new features;

Known Issues:

----------------------------------------

- None that we know of;

Bug Reports:

----------------------------------------

Please use http://forums.comodo.com/comodo_system_cle...s-t35214.0.html to report your bugs. Our moderators collect these bugs and submit them to the devs.

Download Locations:

----------------------------------------

Setup for Windows Vista 32-bit, Windows 2003 Server 32-bit, Windows XP 32-bit and Windows 2000 SP4:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x32.exe

Size: 4.72 MB (4,959,552 bytes)

MD5: 674FE5CABC004F3594021AEF6C5166A5

SHA1: 8875AA26C72A509513BDD52DC5E3685A7AC8B415

Setup for Windows Vista 64-bit, Windows 2003 Server 64-bit and Windows XP 64-bit:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x64.exe

Size: 5.19 MB (5,445,464 bytes)

MD5: 7C5B740432542D38CFBE1ABB865BA23D

SHA1: C7BC67D9C70FA2ADCF1A9295DAD3B7DF0D4BB9AF

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Den ramla ner genom uppdateringsfunktionen! B)

Jo, det var så jag fann den. Nedladdningslänkarna har jag inte sett någonstans, så dem fick jag konstruera. B) Kan ju vara bra att ha senaste installationsfilerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo

jag är lite nyfiken på Comodo System Cleaner, jag scannade först med ccleaner hittade 1 fel , utan att ta bort något scannade jag med Comodo Reg Cleaner då var det 641 anmärkningar, har inte gjort någon rensning, men den skillnaden känns lite stor.

Så till frågan hur säkert är det med Comodo vs CCleaner

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta (kanske alla) registerrensare hittar fler fel än CCleaner. Jag har haft betydligt fler än 641 fel i registret.

Hur säkert? Om du använder Registry Protection är det enligt Comodo 100 % säkert. Då kan du efter att ha startat om datorn återställa registerändringen, om du skulle upptäcka att något har förstörts av rensningen. CSC kan också skapa en återställningspunkt och skapa en kopia av registret. Känns rätt säkert, tycker jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..jag ska testa Comodo, ska göra lite backup på register. Jag testade tidigare Advanced Sytemcare Pro http://www.iobit.com/advancedwindowscarepro.html

med "Blå skärm" som ett brev på posten inge roligt, så den har åkt ut.

Aj då, det förklarar att du undrar hur säkert det är.

I Registry Cleaner, öppna Settings och välj vilka säkerhetsåtgärder du vill tillämpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...