Gå till innehåll

Jobbiga godkännmeddelanden i Vista


Olivier

Recommended Posts

Varenda gång jag ska starta CCleaner så kommer detta meddelande upp:

Kontroll av användarkonto

Din tillåtelse krävs innan programåtgärden kan fortsätta

Om du startade det här programmet kan du fortsätta

Och så får jag klicka fortsätt, varje gång

När jag ska starta Paint.net så kommer ett annat Godkänn fönster upp, och då står där två alternativ under varandra.

Under båda meddelandena fryser bakgrunden och blir mörkare (som det ska) och därför går det inte att ta skärmdump.

Dessa meddelandena är så jobbiga! Vet någon hur jag får bort dom?   :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Control PanelUser Accounts and Family SafetyUser AccountsTurn User Account Contol on or off

Detta är på engelska så du får översätta om du inte har engelskt Vista. Men man hittar, bara gå in i kontrollpanelen och tryck dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för svårigheter med det. Det är ju bara att svara på frågan, för åtgärden. Jag tänkte också stänga av UAC för jag har ju testat Vista virtuellt i Vmware och då alltid stängt av det, men nu när jag köpte en ny laptop med Vista Buisness så tycker jag det verkar jäkligt bra och ökar ju säkerheten på burken, så nu låter jag det gå. Det finns däremot mycket annat, man kan stänga av, som verkar onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack, men nu när jag slog av det så fick Windows och antivirusprogrammet spel! Oj, vad de kan varna.  ;)

Är det så farligt att jag slått av det? Jag är ju ensam användare på datorn... ?  :-[

Det blir ju inte mindre säkert än XP. Själv så har jag min på, men ett tips till den som är på gränsen på att byta; Det finns en inställning så att fönstret inte hänger bakgrunden när den ska fråga dig. Då går det tusen gånger fortare plus att fönstret har det glasiga utseendet. Här är ett registerinlägg för att fixa detta:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem]

"PromptOnSecureDesktop"=dword:00000000

Spara som .reg och dubbelklicka på skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen möjlighet att ta bort kontrollen för program man litar på, och samtidigt behålla kontrollen vid start av nya program?

Det där var ju fan en smart lösning! Haha, att jag själv aldrig tänkt på det ;) Hoppas dom har ett lite smartare sätt i Windows 7!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...