Olivier Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Varenda gång jag ska starta CCleaner så kommer detta meddelande upp: Kontroll av användarkonto Din tillåtelse krävs innan programåtgärden kan fortsätta Om du startade det här programmet kan du fortsätta Och så får jag klicka fortsätt, varje gång När jag ska starta Paint.net så kommer ett annat Godkänn fönster upp, och då står där två alternativ under varandra. Under båda meddelandena fryser bakgrunden och blir mörkare (som det ska) och därför går det inte att ta skärmdump. Dessa meddelandena är så jobbiga! Vet någon hur jag får bort dom? :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Control PanelUser Accounts and Family SafetyUser AccountsTurn User Account Contol on or off Detta är på engelska så du får översätta om du inte har engelskt Vista. Men man hittar, bara gå in i kontrollpanelen och tryck dig fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted September 21, 2008 Author Share Posted September 21, 2008 Ok, tack, men nu när jag slog av det så fick Windows och antivirusprogrammet spel! Oj, vad de kan varna. Är det så farligt att jag slått av det? Jag är ju ensam användare på datorn... ? :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Vad är det för svårigheter med det. Det är ju bara att svara på frågan, för åtgärden. Jag tänkte också stänga av UAC för jag har ju testat Vista virtuellt i Vmware och då alltid stängt av det, men nu när jag köpte en ny laptop med Vista Buisness så tycker jag det verkar jäkligt bra och ökar ju säkerheten på burken, så nu låter jag det gå. Det finns däremot mycket annat, man kan stänga av, som verkar onödigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Ok, tack, men nu när jag slog av det så fick Windows och antivirusprogrammet spel! Oj, vad de kan varna. Är det så farligt att jag slått av det? Jag är ju ensam användare på datorn... ? :-[ Det blir ju inte mindre säkert än XP. Själv så har jag min på, men ett tips till den som är på gränsen på att byta; Det finns en inställning så att fönstret inte hänger bakgrunden när den ska fråga dig. Då går det tusen gånger fortare plus att fönstret har det glasiga utseendet. Här är ett registerinlägg för att fixa detta: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem] "PromptOnSecureDesktop"=dword:00000000 Spara som .reg och dubbelklicka på skiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Ingen möjlighet att ta bort kontrollen för program man litar på, och samtidigt behålla kontrollen vid start av nya program? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted September 21, 2008 Share Posted September 21, 2008 Ingen möjlighet att ta bort kontrollen för program man litar på, och samtidigt behålla kontrollen vid start av nya program? Det där var ju fan en smart lösning! Haha, att jag själv aldrig tänkt på det Hoppas dom har ett lite smartare sätt i Windows 7! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts