Gå till innehåll

Söker program som stänger igen kassa cluster?


Kent

Recommended Posts

Har för mig att kommandot CHKDSK /R skall reparera eller stänga skadade kluster. Växeln /F korrigerar annars fel på disken, men /R innefattar även /F, enligt hjälpen!

Edit:

Fullständigt kommando skulle alltså bli: chkdsk x: /r  (där x=enhetsbokstaven som skall åtgärdas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att kommandot CHKDSK /R skall reparera eller stänga skadade kluster. Växeln /F korrigerar annars fel på disken, men /R innefattar även /F, enligt hjälpen!

Edit:

Fullständigt kommando skulle alltså bli: chkdsk x: /r  (där x=enhetsbokstaven som skall åtgärdas)

Tjena E-son.

chkdsk /? = betyder:

/R = Letar rätt på skadade sektorer och återställer läsbar information (inbegriper /F).

Blir detta rätt - egentligen?

Eller du.. växeln /B.. blir den mer rätt?

B = "Endast NTFS: Återutvärderar skadade kluster på volymen  (inbegriper /R)"

kentan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda vilken du vill... /B kommer bara att ta lite längre tid, den gör en extra kontroll innan den reparerar/stänger (/R)

Okej tack för svar.. jag testar dom växlarna.. för det finns inget progg för detta nej?!

jag stämplar tråden som; "kanske löst by e-son" ;)

kentan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för svar.. jag testar dom växlarna.. för det finns inget progg för detta nej?!

chkdsk.exe ÄR programmet för detta.... det saknar bara grafiskt gränssnitt! Det finns kanske något 3:e-parts program som gör samma sak, men det har jag aldrig haft anledning att undersöka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det skadade sektorer på en disk, så funkar det ett tag, men den kommer så småningom att haverera och det finns oftast inget att göra än att skrota den.

Jo jag vet.. men detta är en nästan ny disk 500GB.. och jag orkar inte reklamera den. Samsungskit.

eftersom den är ny - så hoppas jag dessa kassa cluster inte sprider sej... typ?!

kentan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamera! Du har väl garanti på den, om den nästan är ny?

Men nytt, kan ju vara gamalt. Jag har en oöppnad skrivare i kartong, sedan snart 3 år och den är ju också nästan ny, om det var något liknande. du menade. Jag har ju ingen garanti på den kvar, om jag packar upp den och använder den, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det skadade sektorer på en disk, så funkar det ett tag, men den kommer så småningom att haverera och det finns oftast inget att göra än att skrota den.

Jo jag vet.. men detta är en nästan ny disk 500GB.. och jag orkar inte reklamera den. Samsungskit.

eftersom den är ny - så hoppas jag dessa kassa cluster inte sprider sej... typ?!

kentan

Ja, den är NY.. såpass ny om du vet när 500GB kom? (min är 3-4 mån gammal)

Varför jag inte orkar reklamera den, är min sak, och det var inte det frågan gällde.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello boys.

Har en stor disk med 32Kb kassa cluster.

Finns det nåt bra progg som stänger dessa cluster - for ever?

Eller så det inte skrivs till dom.

kentan

Ursäkta?

Vilket århundrade uppfostrade dina föräldrar dig eg?

Stick ut i garaget med dig och mecka lite då så sticker jag och stryker.

Brinn..

/Amanda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...