Gå till innehåll

Windows Mail öppnar inte nytt mail vid klicka på mailto-länkar


Mackell

Recommended Posts

Hej

helt ny på Windows och sitter här med en vaio med Vista Home

Jag får inte Windows Mail att öppna ett färdigaddresserat mail när jag klickar på "mailto" länkar i Firefox

Det enda som händer är att Windows mail öppnas men inget meddelande poppar up

När jag testar med att klicka på en länkad epostadress i ett dokumnet så öppnas Windows mail med ett färdigadresserat meddelande

Jag utgår därmed från att jag lyckats sätta Windows mail som standard

Men hur får jag nu det att funka även på webbsidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är gjort, och jag har klickat ur och i igen och startat om, till och med kallstartat

men inget händer.  ???

Genom att mailto-länkar funkar i dokument (open office) så borde väl systemet ha registrerat att det ska vara Windows mail - liksom att programmet öppnas men inte visar ett nytt mail :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är gjort, och jag har klickat ur och i igen och startat om, till och med kallstartat

men inget händer.  ???

Genom att mailto-länkar funkar i dokument (open office) så borde väl systemet ha registrerat att det ska vara Windows mail - liksom att programmet öppnas men inte visar ett nytt mail :'(

Det borde ju det, tycker man.... men har du kollat "protokollet" mailto: ?  Längst ner i filformatlistan, i "Associera en filtyp..."! (Se bild) I min lista är den associerad med Outlook, du skall så klart ha Windows Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...