Gå till innehåll

[LÖST] Hjälp med uppgradering av BIOS, tack


Recommended Posts

HEjSann & hallå!!!

Efter ha fått en blå skärm har jag blivit rekomenderad av "Windows" att göra en update av bios och grafiken. Se länk http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ID=c01516208#A3

Jag har försökt att göra automatiskt via de två första stegen, kommer inte till nerladdningssidorna så jag provar att göra det manuellt och då är jag ute på mycket djupt vatten och behöver Er hjälp.

Maskinen jag har är en HP Compaq nx9420 Notebook PC http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ng=en&cc=us

Jag gissar att det inte någon betydelse vilket op jag har. Se "foten", hittar inte det i listan så jag provar Windows Vista Business (32-bit) och tar hem "HPQFlash for HP Notebook System BIOS (68YAF) - Microsoft Windows/Vista-Based". Är det bara att köra filen sedan?

När att är klart med bios så tar jag hem grafiken och kör den som vanligt.

TACKsam för hjälp/råd!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det inte någon betydelse vilket op jag har. Se "foten", hittar inte det i listan så jag provar Windows Vista Business (32-bit) och tar hem "HPQFlash for HP Notebook System BIOS (68YAF) - Microsoft Windows/Vista-Based". Är det bara att köra filen sedan?

När att är klart med bios så tar jag hem grafiken och kör den som vanligt.

TACKsam för hjälp/råd!!!

Ja, får du ner den filen, så är det bara att köra.... var bara nogrann med att följa alla instruktioner!

This package creates files that contain the HPQFlash Utility and a binary image of the System BIOS (ROM) for the supported notebook models with a 68YAF Family ROM. The HPQFlash Utility is used to locally flash the System BIOS on PCs operating in a Microsoft Windows or Microsoft Windows Vista Operating System environment. NOTE: To determine the ROM family and ROM date, press F10 on the target notebook during startup to run the Setup Utility, and then view File/System Information.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To determine the ROM family and ROM date, press F10 on the target notebook during startup to run the Setup Utility, and then view File/System Information.

Jag är inte superhaj på det engelska språket. Att jag skall tryck F10 förstår i uppstarten, jag men varför

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To determine the ROM family and ROM date, press F10 on the target notebook during startup to run the Setup Utility, and then view File/System Information.

Jag är inte superhaj på det engelska språket. Att jag skall tryck F10 förstår i uppstarten, jag men varför

 

Det är inte nödvändigt! Det är bara ifall du vill se bios-version/datum och andra systemuppgifter! Mest för att kontrollera så att det är rätt bios du skall uppdatera med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...