Gå till innehåll

[LÖST] Krav om uppdatering kom tillbaka!


thomcats

Recommended Posts

:-[  :-[

Och jag som trodde att mina problem var lösta igår. Jag fick en hel dag utan uppmaningar från Windows Update att ladda ned KB936181!

Men nu, idag, är uppmaningarna tillbaka och lika lite som igår hjälper det att göra uppdateringen. Jag bifogar en bild som visar hur historiken ser ut (en manuell och en automatisk uppdatering av samma slag samt den senate uppmaningen från det automatiska systememt.)

http://i5.photobucket.com/albums/y175/thomcats/update.jpg

Antar att det är lämpligt att lämna följande information:

Windows XP PRO SP3

Antivirus/Firewall/Spyware m.m.: Bitdefender Total Security 2009

Jag noterar t ex att den uppdatering som är föremål för denna kontinuerliga uppmaning till installation är en som hör till SP2??! Har detta med saken att göra?

Hur kommer jag ur detta dilemma?

Tack på förhand

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst den här informationen?

Och här ser det ut att finnas en lösning! :)

Hej båda två!

Jo, jag har just hittat fram till dessa artiklar och jag inser att det inte är uppdateringsprogrammet som sådant som är problemet här utan denna specifika uppdatering som heter KB936181 och berör Microsofts s k XML-tolk. En detalj som kanske försvårar att leta efter nålen i höstacken är den MÄNGD versioner av MSXML-filer som finns i omlopp samtidigt. Till en början finns 6 grundversioner och under dessa flera utgåvor, så allt som allt har jag räknat till att det finns 44 versioner ute och alla används i olika sammanhang. Detta gör ju inte saken lättare - http://support.microsoft.com/kb/269238/

Jag har ännu inte hunnit gå igenom alla tips och tricks som finns redovisade på de länkar som ni angivit ovan men jag skall ge mig i kast med dem och redovisa vilken - om någon - som till sist ger önskad effekt. Med tanke på vad som hände idag, så kanske det dröjer något innan man vet om resultatet blivit lyckat eller inte.

Inte dags att slänga in handduken än alltså!

Cheers

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fann till sist vad som verkar vara en hållbar lösning. Via den länk som jarru presenterade kom jag fram till följande msn sajt:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

På den sidan erbjuds en nedladdning av KB941833. Den laddade jag ned och installerade. Därefter försvann den konstanta uppmaningen i aktivitetsfältet och när jag gick in på Microsoft Updates sida så fanns inte heller några prioriterade uppdateringar kvar att ladda ned.

Nu 1 1/2 dygn senare är det fortfarande lugnt på uppdaterings-fronten, varför jag får anse att problemet är löst.

Hoppas att detta kan hjälpa andra som fastnat i uppdateringens rundgång.

thomcats  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...