Gå till innehåll

Fjärrskrivbordet fungerar inte på någon dator


bjorn5555

Recommended Posts

Hej, har kopplat ihop 2 datorer och det funkar. Jag har delade mappar och internet anslutning.

Men fjärrskrivbord funkar inte från någon av datorerna. Inloggningen godkännes inte men jag får inte veta varför. Datornamn o användarnamn är riktigt.

Jag har en brandvägg och när det inte funkade så stängde jag den men problemet är kvar.

Inloggning år båda håll funkar inte.

Jag behöver inte ange godkända användare eftersom båda är admin och därför inte behöver stå i listan.

Båda har XP pro men inte samma språkversion. Underligt nog skiljer det en hel del mellan dessa versioner. Info och inställningar finns inte på samma ställe.

Vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men jag har läst den sidan flera gånger.

Jag blev lite lurad av att admin inte behövde finnas i listan men både användarnamn och lösenord verkar behövas. Får reda ut det senare. Nu funkar det från båda datorerna. Ännu rörigare var det eftersom jag bara hade en monitor, ett tangentbord och en mus och försökte ha olika användarnamn på datorerna och då viste jag inte vilket användarnamn jag skulle ange. Det blev för jobbigt, men nu funkar det.

Så här i efterhand är det ju enkelt att räkna ut. Hela dagen förstörd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...