bjorn5555 Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Hej, har kopplat ihop 2 datorer och det funkar. Jag har delade mappar och internet anslutning. Men fjärrskrivbord funkar inte från någon av datorerna. Inloggningen godkännes inte men jag får inte veta varför. Datornamn o användarnamn är riktigt. Jag har en brandvägg och när det inte funkade så stängde jag den men problemet är kvar. Inloggning år båda håll funkar inte. Jag behöver inte ange godkända användare eftersom båda är admin och därför inte behöver stå i listan. Båda har XP pro men inte samma språkversion. Underligt nog skiljer det en hel del mellan dessa versioner. Info och inställningar finns inte på samma ställe. Vad är fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Hej, Kolla här, http://support.microsoft.com/kb/315328/sv Kolla också XP´s brandvägg. xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Strunta i Microsofts fjärrskrivbord och använd CrossLoop i stället. Urenkelt att installera och koppla upp, man behöver inte fundera på brandväggar etc. Bara man har ett fungerande internet, kan man använda CrossLoop ;D ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn5555 Posted September 27, 2008 Author Share Posted September 27, 2008 Tack för tipset men jag har läst den sidan flera gånger. Jag blev lite lurad av att admin inte behövde finnas i listan men både användarnamn och lösenord verkar behövas. Får reda ut det senare. Nu funkar det från båda datorerna. Ännu rörigare var det eftersom jag bara hade en monitor, ett tangentbord och en mus och försökte ha olika användarnamn på datorerna och då viste jag inte vilket användarnamn jag skulle ange. Det blev för jobbigt, men nu funkar det. Så här i efterhand är det ju enkelt att räkna ut. Hela dagen förstörd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts