Gå till innehåll

[LÖST] Adobe Flash problem, filmerna hackar


agakhan

Recommended Posts

Måste ominstallera Adobe Flash programmet ofta för att TV och video-nerladdningarna blir hackiga. Ljudet  hackar tills att hela "stapeln" visar  fullt nerladdad. Går jag då tillbaka och startar om Tv filen t.ex Aftonbladet så blir det bra.

Omstartar jag AdobeFlash programmet så blir det rent och bra men det håller inte länge.

Någon som vet om detta problem och vad ska jag göra för att åtgärda det?

Irriterande att man måste vänta tills hela TV/videofilen är nerladdad och sedan starta om filen från början igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa och e-son tack för supporten.

Har nu än en gång avinstallerat Adobe Flash (9) men installerat Adobe Flash 10 istället för  version 9 som jag hade tidigare.

Får se om det håller nu. Tidigare höll det bara några nerladdningar sen började hackningarna igen. Startde jag om programmet eller ibland räckte det med att starta on webläsaren Explorer version 7.0 så blev det ok för några nerladdningar.

Än en gång tack my friends.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så hjälpte det inte att av och ominstallera Adobe Flash programmet. Flash 10 reagerar precis på samma sätt som Flash 9. Det går bra med några nerladdningar och den grå stapeln i Aftonbladet TV går snabbt till slutändan och allt funkar bra. Sedan efter några nerladdningar börjar det ta längre och längre tid för den grå stapel att nå slutändan och under tiden så hackar ljud och bild.

Någon som känner till detta? Se i min signatur hur jag är utrustad ha ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så hjälpte det inte att av och ominstallera Adobe Flash programmet. Flash 10 reagerar precis på samma sätt som Flash 9. Det går bra med några nerladdningar och den grå stapeln i Aftonbladet TV går snabbt till slutändan och allt funkar bra. Sedan efter några nerladdningar börjar det ta längre och längre tid för den grå stapel att nå slutändan och under tiden så hackar ljud och bild.

Någon som känner till detta? Se i min signatur hur jag är utrustad ha ha.

Jo, du är ju lite klent utrustad!   :D  Skämt åsido så är 1GB minne till Vista ganska dåligt. Skulle inte förvåna mig om ytterligare 1 GB skulle få maskinen att fungera betydligt bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så hjälpte det inte att av och ominstallera Adobe Flash programmet. Flash 10 reagerar precis på samma sätt som Flash 9. Det går bra med några nerladdningar och den grå stapeln i Aftonbladet TV går snabbt till slutändan och allt funkar bra. Sedan efter några nerladdningar börjar det ta längre och längre tid för den grå stapel att nå slutändan och under tiden så hackar ljud och bild.

Någon som känner till detta? Se i min signatur hur jag är utrustad ha ha.

Jo, du är ju lite klent utrustad!   :D  Skämt åsido så är 1GB minne till Vista ganska dåligt. Skulle inte förvåna mig om ytterligare 1 GB skulle få maskinen att fungera betydligt bättre!

Ja visste väl det e-son att jag kunde vara underutrustad. Jag ska omedelbart inköpa 1 st 1GB minne till. Det är tydligen max med 2 x 1 GB Ram minne till min dator. Tack igen för supporten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-son.

Jag har aldrig varit inner i min bärbara HP Pavilion zd 7000 A. Är det lätt att gå in och lägga in det nya minnet ?

Ja, det är inte särskilt svårt.... nu har jag inte kollat just din specifika dator, men dom brukar se ungefär likadana ut allihop. Minnena brukar sitta under en lucka i botten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit inner i min bärbara HP Pavilion zd 7000 A. Är det lätt att gå in och lägga in det nya minnet ?

Jag hittade två artiklar om detta på HP:s supportsida. Just din modell nämns inte, men någon av instruktionerna kanske likväl är tillämplig på den?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3223624

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3223624

Instruktionsfilmerna är i Flash-format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thanks jag ska göra ett försök.

Se bara till så du får rätt sorts minne... i vanlig ordning är HP så snåla med info om sina maskiner så man kan bli vansinnig. Jag kollade men lyckas inte ens hitta info om vad som finns i burken    !!!!!

Normal Amerikansk affärsstrategi dessvärre... håll kunderna så okunniga som möjligt... det är lättare att blåsa dom då!  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se bara till så du får rätt sorts minne... i vanlig ordning är HP så snåla med info om sina maskiner så man kan bli vansinnig. Jag kollade men lyckas inte ens hitta info om vad som finns i burken    !!!!!

Normal Amerikansk affärsstrategi dessvärre... håll kunderna så okunniga som möjligt... det är lättare att blåsa dom då!   :(

HP brukar publicera specifikationer för datorn, men det hittade jag ej för denna modell. ??? :(

Kan ju ta hjälp av CPU-Z för att få fram detaljer om minnet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur f*n kan man kalla detta för "produktinformation"   question?   >:(

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinf...624〈=sv

ja betyget på den manualen var långt under usel nog för att det kan vara svårt att hitta på HP:s sidor ibland men det här var vekligen illa men jag gick in på komplett och hittade dom här

http://www.komplett.se/k/memselect.aspx?cm...n+zd7000+Series

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på flash filmen och välj settings, kontroller så att rutan "Enable hardware acceleration" är ikryssad, och prova kanske att höja "local stroage" till ett högre värde om detta kanske kan lösa problemet.

Hackar det även om du spelar upp en flash fil lokalt från din hårddisk?

och inte så att du har 2 eller flera fönster som använder flash samtidigt??

ang. ramminne, så brukar det installeras genom att man skruvar upp en lucka på undersidan.

men hur mycket du ska köpa beror ju på din nuvarande konfiguration och hur många ledia platser

det finns för att utöka minnet.

här finns iaf manualer: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualC...23624〈=

Bild nedan enl sidan 30 i manual kallad: "Startup and Reference Guide: HP Pavilion zd7000 notebook PC series".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är underbara e-son och JoWa och alla andra som engagerar sig. Jag är mäkta "impotent" på er hjälp att finna lösningar. Min dator är HP Pavilion zd7379ea och den fanns med på Kingston sökprogram och gav mig  förslag Dustin KTH-zd 7000/1GB - 1 GB DDR 333 Module. Det blir väl bra?

Har inte hunnit att läsa allt än vad ni förslagit och går till sängs nu. God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är underbara e-son och JoWa och alla andra som engagerar sig. Jag är mäkta "impotent" på er hjälp att finna lösningar. Min dator är HP Pavilion zd7379ea och den fanns med på Kingston sökprogram och gav mig  förslag Dustin KTH-zd 7000/1GB - 1 GB DDR 333 Module. Det blir väl bra?

Har inte hunnit att läsa allt än vad ni förslagit och går till sängs nu. God natt!

Ja, två stycken SO-DIMM 1GB DDR PC2700 (333MHz) är det tydligen du kan ha som mest.

Ett alternativ från Dustin.

Och ett något billigare från Inet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är underbara e-son och JoWa och alla andra som engagerar sig. Jag är mäkta "impotent" på er hjälp att finna lösningar. Min dator är HP Pavilion zd7379ea och den fanns med på Kingston sökprogram och gav mig  förslag Dustin KTH-zd 7000/1GB - 1 GB DDR 333 Module. Det blir väl bra?

Har inte hunnit att läsa allt än vad ni förslagit och går till sängs nu. God natt!

Kontrollera först vad som sitter i burken nu! Sitter det 1 minne på 1GB, så behöver du kanske bara komplettera med ytterligare en. Sitter det 2 st á 512MB, så behöver du 2 st!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit inner i min bärbara HP Pavilion zd 7000 A. Är det lätt att gå in och lägga in det nya minnet ?

Jag hittade två artiklar om detta på HP:s supportsida. Just din modell nämns inte, men någon av instruktionerna kanske likväl är tillämplig på den?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3223624

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3223624

Instruktionsfilmerna är i Flash-format

Hur f*n kan man kalla detta för "produktinformation"   question?   >:(

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinf...624〈=sv

ja betyget på den manualen var långt under usel nog för att det kan vara svårt att hitta på HP:s sidor ibland men det här var vekligen illa men jag gick in på komplett och hittade dom här

http://www.komplett.se/k/memselect.aspx?cm...n+zd7000+Series

tub

Ni la goa pöjkar tub och si3rra ni också.

I min dator fanns 2 st 512 MB SamsungPC2700S-25331-AO M470L 6524 BTO-CB3

DDR PC 2700 CL 2,5.

En lapp säger:" Replace with HP 434824-001 .7G06C1. samt HP 324701-001. 7F 0484."

Komplett har för 429:- :Crucial DDR SO-DIMM PC2700 1024MB CL2,5 Non-parity, 2.5V, 128M x 64, 6ns, 200p.

Inet har för 515:- : 1024MB SODIMM DDR-RAM 200pin PC2700515 kr PC2700 DDR333 till bärbara datorer. Vi köper minnen från Mosel Vitelic, Hyundai och Winbond.

Dustinhar för 705:- :KINGSTON 1GB MEMORY MODULE - KTH-ZD7000/1G.

samt för 565:- SO-DIMM 1GB DDR PC2700 333MHZ KINGSTON.

Spelar det någon roll vilken jag väljer av dem? Eller passar de allihop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JoWa där sparade jag ett par hundralappar. Det hade jag inte tänkt på "Butik/Postorder" på Inet.

Har placerat order för 2 st 1024MB SODIMM DDR-RAM 200pin PC2700, DDR333 till bärbara datorer för 410 kr/st. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...