Gå till innehåll

[LÖST] Adobe Flash problem, filmerna hackar


agakhan

Recommended Posts

Vad menas med Candidate 2 ?? Skall man avinstalera den tidigare innan man lägger in den nya.

Lasse

Att programmet nu är mycket nära att släppas i en stabil version. Det skadar nog inte att avinstallera 9:an innan du installerar 10:an. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på flash filmen och välj settings, kontroller så att rutan "Enable hardware acceleration" är ikryssad, och prova kanske att höja "local stroage" till ett högre värde om detta kanske kan lösa problemet.

Hackar det även om du spelar upp en flash fil lokalt från din hårddisk?

och inte så att du har 2 eller flera fönster som använder flash samtidigt??

ang. ramminne, så brukar det installeras genom att man skruvar upp en lucka på undersidan.

men hur mycket du ska köpa beror ju på din nuvarande konfiguration och hur många ledia platser

det finns för att utöka minnet.

här finns iaf manualer: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualC...23624〈=

Bild nedan enl sidan 30 i manual kallad: "Startup and Reference Guide: HP Pavilion zd7000 notebook PC series".

si3rra,JoWa, e-son och tub.

Tack....... problemet är löst med 2st  nya Ram-minne på 2x1 GB som är max på min dator. Har just satt in dem och testat ett tag och det ser ut som problemet  har försvunnit. si3rra jag testade också det du förslog i Flash inställningar också men det hjälpte inte. Men som sagt  2 nya RAM minne gjorde susen. Tack så hemskt mycket. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen! ;D

Allt annat borde ju också gå bättre/snabbare nu. :)

Ja det får jag hoppas. Har inte testat än men det ser ut som den går litte lättare. Den har varit lite seg på sista tiden trots att jag försökt sköta den och inte några skumma program.Defragmenterar  emellanåt. Slängde ut Norton Symantec som sög så fett. Installerade Avg Internet Security Version 8.0.169 som inte suger så mycket.

Så allt är som en sol just nu  och jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till. Jag körde Vista testprogram för att se om min dator var rustad för mitt Vista program. Och den gav ok.  Varför varnade den inte på att 1 GB RAM minne är i snålaste laget för Vista Home Premium?

Ja nu är det fart på den 4 år gamla HP datorn. Varför har jag väntat så länge på att uppdatera RAM minnet ? Är det något mera som jag bör uppdatera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något mera som jag bör uppdatera?

BIOS och drivrutiner, brukar vara en god idé att se över, framförallt chipset- och grafik-drivrutin! Du hittar det på datorns hemsida!

Edit:

Efter en snabb koll kan jag konstatera att det inte tagits fram några drivrutiner för Vista till den datorn.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3223624

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något mera som jag bör uppdatera?

BIOS och drivrutiner, brukar vara en god idé att se över, framförallt chipset- och grafik-drivrutin! Du hittar det på datorns hemsida!

Edit:

Efter en snabb koll kan jag konstatera att det inte tagits fram några drivrutiner för Vista till den datorn.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3223624

Detta säger HP på en dator som är knappt 4 år:

"Your notebook PC was not designed to operate with the Windows Vista operating system.

HP does not support the upgrade from XP to Vista for non-HP Certified Vista capable PCs. HP provides neither Vista drivers nor technical support for non-HP Certified Vista Capable PCs.

Attempting to install Windows Vista on a PC not listed as HP Certified Vista Capable may cause a loss of your programs and personal data, and the PC and peripherals may operate with limited functionality or not at all.

If you encounter operational problems after attempting to install Windows Vista using an unapproved process, and / or install software that is not approved and not provided by HP, HP recommends that you do a clean installation of Windows XP to restore the PC to its original condition. "

Jag är egentligen inte förvånad, det hände med förra datorn oxå även den en HP. Dags för en Dell eller något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är egentligen inte förvånad, det hände med förra datorn oxå även den en HP. Dags för en Dell eller något annat.

mjoo.... man får inte svära i forumet, annars skulle jag gjort det varje gång jag ser något om HP!  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg den glädje som varar. Hackningarna kom tillbaka efter att jag gjort en diskrensning. Om det nu har med varandra att göra vet jag inte . Var bra innan och blev dåligt efter diskrensningen i alla fall. Kanske bara en tillfällighet.

Så problemet fortfarande olöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, så är din dator inte riktigt anpassad för Vista, även om den uppfyller minimikraven. Kör du med alla Vista-attributen påslagna? Såsom Sidpanelen, Aero-temats genomskinlighet m.m.? Prova att stänga av lite lullull, och se om det blir bättre! På så sätt kan man kanske konstatera om det är "prestandafel", eller något annat. Rensa gärna upp ibland autostarterna i "msconfig" också! Principen är att allt som inte MÅSTE autostarta med windows, skall bockas ur! Sen kan det förstås vara praktiskt om ett fåtal andra saker också får autostarta... såsom MSN t.ex, om du ändå alltid kör igång det direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, så är din dator inte riktigt anpassad för Vista, även om den uppfyller minimikraven. Kör du med alla Vista-attributen påslagna? Såsom Sidpanelen, Aero-temats genomskinlighet m.m.? Prova att stänga av lite lullull, och se om det blir bättre! På så sätt kan man kanske konstatera om det är "prestandafel", eller något annat. Rensa gärna upp ibland autostarterna i "msconfig" också! Principen är att allt som inte MÅSTE autostarta med windows, skall bockas ur! Sen kan det förstås vara praktiskt om ett fåtal andra saker också får autostarta... såsom MSN t.ex, om du ändå alltid kör igång det direkt.

Jo jag har försökt att rensa bort ordentligt men ibland vet jag inte vad jag ska ha kvar och vad jag kan ta bort. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har försökt att rensa bort ordentligt men ibland vet jag inte vad jag ska ha kvar och vad jag kan ta bort. ;)

Nästan allt går att ta bort från autostart!. Själv har jag endast 2 poster på den listan... antivirusprogrammet och nvidias display driver!  geek!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu förstår jag men det finns inte mera att se om tillverkare. Är det något annat du vill se?

Ja, Logitech t.ex, har väl säkert några tusen produkter med tillhörande programvara, så det blir ju rätt svårt att tipsa om vilka du kan stänga av om jag inte kan se mer än just Logitech

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu förstår jag men det finns inte mera att se om tillverkare. Är det något annat du vill se?

Ja, Logitech t.ex, har väl säkert några tusen produkter med tillhörande programvara, så det blir ju rätt svårt att tipsa om vilka du kan stänga av om jag inte kan se mer än just Logitech

Ja jag stängde av några av Logitech men nu har jag problem med hopparningarna med mus/tangentbord!!!! Men det löser jag nog själv.

Nu har jag värmeproblem på datorn med överhettning. Fick rådet att se över datorns Bios data men inte så lätt då HP spottar ut mig med att det finns inget för mig då jag använder Window Vista och det får jag inte på min dator!!!

Något annat jag kan göra  e-son ? Har särskild tråd om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu förstår jag men det finns inte mera att se om tillverkare. Är det något annat du vill se?

Ja, Logitech t.ex, har väl säkert några tusen produkter med tillhörande programvara, så det blir ju rätt svårt att tipsa om vilka du kan stänga av om jag inte kan se mer än just Logitech

Ja jag stängde av några av Logitech men nu har jag problem med hopparningarna med mus/tangentbord!!!! Men det löser jag nog själv.

Nu har jag värmeproblem på datorn med överhettning. Fick rådet att se över datorns Bios data men inte så lätt då HP spottar ut mig med att det finns inget för mig då jag använder Window Vista och det får jag inte på min dator!!!

Något annat jag kan göra  e-son ? Har särskild tråd om detta.

Just nu ser det ut som ni har löst problemet med hackning  på Adobe Flashen. Jag väntar med att sätta "LÖST" då jag vill testa lite mera. Det ser dock bra ut  nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag värmeproblem på datorn med överhettning. Fick rådet att se över datorns Bios data men inte så lätt då HP spottar ut mig med att det finns inget för mig då jag använder Window Vista och det får jag inte på min dator!!!

Något annat jag kan göra  e-son ? Har särskild tråd om detta.

Bios har inte med operativsystemet att göra... finns det nyare bios till din dator så kan du uppgradera, oavsett operativ!

Edit:

Efter kontroll ser jag att bios endast finns i form av flashverktyg för XP. Så det finns en stor risk att det inte fungerar att flasha från Vista-miljö. Men om du vill prova så har du nedladdningslänk här!

ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp33001-33500/sp33465.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Min Adobe Flash arbetar nu utan problem. Vet inte riktigt vad som egentligen löste problemet. Har gjort flera ändringar samt att de senaste Vista uppdateringarna kanske har löst problemet. Har även stängt ner så mycket av programmen jag har kunnat samt gjort vissa återställnings aktioner.

Intressant att se att så många har varit intresserade att läsa den här tråden. Kanske är en indikation på att många andra har detta problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...