Gå till innehåll

Mina dokument har försvunnit från "den här datorn"


Manneman

Recommended Posts

Har ett skumt problem... allt funkar som det ska nu men under "Den här datorn" har mina dokument försvunnit. Jag har åtkomst till dem via andra genvägar men "huvudgenvägen" är borta...

Jag ser "Delade dokument", mina hårddiskar osv men just den genvägen är borta... *användarnamn* Dokument

Det enda som hänt utöver det vanliga är att jag fick upp ett felmeddelande när jag skulle logga in i eftermiddags... det kom upp att det var problem med detta användarkonto och att datorn skulle logga in med ett tillfälligt konto. Allt var XP-basic och jag gjorde inget annat än starta om datorn... sen gick allting igen...

Vad har hänt och hur får jag tillbaka mina dokument-genvägen från utforskaren?

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... då bidrar jag till att svara själv... det tog en del sökande men nog tusan hittade jag det till slut. Forumet har gett mig så mycket så jag bjussar tillbaka om jag hittar något matnyttigt. Nedan följer lösningen...

Frågan är bara hur detta bara kunde försvinna? Några ideér?

Lösning:

Hur får man tillbaka "mina dokument" som försvunnit från "den här datorn"?

STEG 1.

Start > Kör > regedit >

HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows / Current Version / Explorer / DocFolderPaths

När du klickat på DocFolderPaths-mappen bör du se alla användares mappar.

STEG 2.

Skapa ett nytt Strängvärde.

Namn: [Ditt användarnamn] (ex. Björn Alusson)

Data: [sökvägen till din mapp] (ex. C:Documents and SettingsBjörn AlussonMina dokument)

Stäng registereditorn och öppna "Den här datorn" och du bör se "Mina Dokument" igen!

Ha en skön kväll, alla!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...