ove Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Jag saknar min xp skiva jag fick med min dell ,kan jag installera med en annan skiva och använda min nyckel ? Den har jag ju betalt för . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erguer Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Jag tror det men är inte säker, men förstår inte varför det inte ska kunna funka. Testa. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Jag saknar min xp skiva jag fick med min dell ,kan jag installera med en annan skiva och använda min nyckel ? Den har jag ju betalt för . Det kan du! En bekant hade en XP-maskin med piratnyckel, köpte en legal nyckel från Microsoft och bytte ut den illegala med det verktyg som MS skickade med. Funkade kanon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Jag saknar min xp skiva jag fick med min dell ,kan jag installera med en annan skiva och använda min nyckel ? Den har jag ju betalt för . Jag tänkte samma sak, men det fungerade inte för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Har du t ex XP Home förinstallerat på datorn och behöver ominstallera utan dina egna skivor SKA du kunna nyttja vilken Home-skiva som helst. Du kommer eventuellt att få problem vid aktiveringen men Microsoft är alltid villiga att hjälpa dig så länge du har ditt "hologram" klistrat på burken... dvs licensnyckel osv. Får du problem med att ange licensnyckel vid installationen kan det vara så att datortillverkaren har en speciell typ av licensnyckel... samma sak där: ta kontakt med antingen tillverkaren ELLER MS och be om hjälp. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 Det finns ju olika typer av XP. Corp, OEM oxså "vanlig" om du fick med XP till datorn ska du nog ladda ner en OEM så ska du kunna använda din licensnyckel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts