Gå till innehåll

Trasig brännare?


persson89

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har en liten fråga ang. min brännare. Typ varje gång jag bränner en image fil eller en data cd/dvd så blir det alltid "bränningen misslyckades". Ibland så går det att bränna en data cd/dvd, men inte är det ofta. Jag har testat bränna med Nero 7 och Nero 8, och nu igår testade jag bränna image filer med dvd-decrypter, i det sist nämnda programmet så fick jag aldrig något felmedelande utan när jag körde in filmen i dvd-spelare så stod det "Bad disk".

Tror ni detta går att lösa på något sätt förutom att lämna in datorn? Jag har en Bärbar Hp pavilion zd 8000-serien. Är ju iofs en hyrdator så är kostnadsfritt att byta ut brännaren, men vill helst inte lämna in den! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du tittat på HP:s supportsida om det finns en uppdatering (en nyare firmware) till brännaren?

Har varit med om att brännaren i en HP började bränna extremt långsamt. Efter uppdatering av firmware försvann det problemet. Därmed inte sagt att det säkert löser ditt problem, om det ens finns en uppdatering, men det är ju värt att försöka. ;)

Vill du ha hjälp att hitta uppdateringen, får du ange exakt modellbeteckning. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du tittat på HP:s supportsida om det finns en uppdatering (en nyare firmware) till brännaren?

Har varit med om att brännaren i en HP började bränna extremt långsamt. Efter uppdatering av firmware försvann det problemet. Därmed inte sagt att det säkert löser ditt problem, om det ens finns en uppdatering, men det är ju värt att försöka. ;)

Vill du ha hjälp att hitta uppdateringen, får du ange exakt modellbeteckning. ;)

vore schysst om du kunde hjälpa till :) I enhetshanteraren står det TSSTcorp CD/DVDW TS-L532M :) Hittar du något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en pavilion zd8390ea, och det enda som finns är "Uppdatering av fast programvara för DVD/CDRW-enhet (GCC-4243N)", är ju inte ens den jag har :(

Kan det vara HP:s egen benämning på samma enhet?

Det är kanske möjligt. Om det inte är samma modell då fungerar den inte att installera va? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

man ska aldrig säga aldrig? Varför släpps det uppdateringar annars? Man uppdaterar ju inte något som funkar?

Det är ju för att göra förbättringar och uppgraderingar...inte för o laga ngt som är sönder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske möjligt. Om det inte är samma modell då fungerar den inte att installera va? :P

Det borde dyka upp ett meddelande om att den förväntade enheten ej kunde hittas, eller så ;)

fan det fungerade inte :( får ringa supporten i veckan! tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...