Gå till innehåll

Bekymmer med "viloläge"


Raffeboy

Recommended Posts

Det är så att varje gång jag lämnar min dator oanvänd men påslagen i några minuter, okänt hur länge, så loggar min dator ut sig. Jag måste alltså välja min användare och den måste logga in. Alla program är på precis som om jag suttit där, men det tar ett antal minuter innan datorn har laddat klart. Den är alltså seg och trött i 2 till 3 minuter efter detta viloläge. Så vill inte jag ha den och undrar hur man ska ställa in den för att inte logga ut sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om det verkligen är fråga om viloläget, kan du inaktivera det i Kontrollpanelen, Energialternativ, fliken Viloläge.

Om det däremot är vänteläget (verkar troligare), kan du ändra inställningarna i Kontrollpanelen, Energialternativ, fliken Energischema. På fliken Avancerat finns alternativet Fråga efter lösenord när datorn går ur vänteläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om det verkligen är fråga om viloläget, kan du inaktivera det i Kontrollpanelen, Energialternativ, fliken Viloläge.

Om det däremot är vänteläget (verkar troligare), kan du ändra inställningarna i Kontrollpanelen, Energialternativ, fliken Energischema. På fliken Avancerat finns alternativet Fråga efter lösenord när datorn går ur vänteläge.

Mitt bekymmer är att dessa båda alternativen redan var urkryssade, och därav ej problemet. Nu löste det sig när jag valde att inte använda välkomstskärmen. Så nu är fråga, går det att få till så att den enda användaren aktiveras direkt. Jag har ej flera användare och känner det därför onödigt att behöva välja användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...