Gå till innehåll

[LÖST] Söker Mac:s skärmtoningsfunktion till Vista


Belsebub

Recommended Posts

Mac har en mycket smart funktion i sitt os. När man blir inaktiv så tonas skärmen ner och man ser den aktuella skärmbilden svagt, för att sedan efter en stund helt stänga av skärmen. Jag undrar om någon vet något program där man kan få den där toningsfunktionen även till vista? Just nu har jag inställt på att skärmen ska stängas av helt efter en minut eftersom toningsfunktionen inte finns i vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att istället för att stänga av skärmen direkt, ska den först tonas ner till svart och sen stängas av? Har inte Vista det så redan?

Annars kan man väl hitta någon skärmsläckare som gör detta, och sätta skärmsläckaren på ex. 5 minuter, och sätta att skärmen stängs av efter 5 minuter och några sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att istället för att stänga av skärmen direkt, ska den först tonas ner till svart och sen stängas av? Har inte Vista det så redan?

Ja precis så! Jag har letat i inställningar men hittar det inte. Vägledning om det finns?

Annars kan man väl hitta någon skärmsläckare som gör detta, och sätta skärmsläckaren på ex. 5 minuter, och sätta att skärmen stängs av efter 5 minuter och några sekunder.

Ah smart, kanske finns som skärmsläckare. Har du tips på någon? Ska googla lite själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo låter precis som vad jag söker efter! Men jag hittar ingen länk att ladda ner programmet ifrån? Det står download men när man trycker på länken går det ej att ladda ner. Ska kolla om skärmsläckaren finns från annat ställe. Tack för tipset i all fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. nä jag vill ju att den tonar ner efter max nån minut och sedan efter 5 minuter så stängs skärmen av helt. Men det sistnämda kan man ju som sagt ställa in i vista.

Men kanske finns i inställningar för skärmsläckaren som han tipsade om att ställa in en minut. Skulle vilja testa men får inte ens ner programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...