Gå till innehåll

Skärmen är svart och datorn piper. Vad kan det vara för fel?


Recommended Posts

Gäst DimensionX

Tur att inte jag hoppade in med en kommentar då. Jag hade en redo men......jag hoppar över den. ;)

Det som du beskriver låter tyvärr som om det rör sig om hårdvarufel. Underligt när du lämnat in den och allt, men nåt verkar vara fel med själva hårdvaran, då brukar datorn pipa på det där viset men brukar också tala om vad som är fel, förutsatt att du har manualen till moderkortet kvar. Olika signaler har olika betydelse. Det är svårt att säga det exakta problemet annars, det kan vara mycket som kan orsaka fel alltifrån trasig hårddisk till minnen som pajat, grafikkort, eller nåt annat. Kollat så att allt sitter i ordentligt?

Du har inte ändrat nåt själv i lådan? Ibland får vissa kort inte sitta i just den porten till exempel, då blir det fel och man får flytta kortet till en annan kortplats. Till exempel. Kollat hårddisk kablarna så att de sitter i ordentligt?

Testat att nollställa biosen?

Försök att hitta stället i manualen som talar om vad felsignalerna betyder och återkom gärna sen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Rafsat runt i burken en tredje gång.Nu går den.Tydligen ngt glappis.Tack Du :D

Ash, och jag som hade förberett mig för hjälp här. :P

Skönt att du fick igång den igen, många gånger är det nåt glapp som ställer till det.

Tummen Upp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymmt konstigt att de inte tittat på det här när du lämnade in den!?

En kompis hadde problem med en extern HD som var monterat i ett sk. USB chassi.

Han hadde lämnat in den verkstad, pratat med tillverkaren och fått en ny adapter då det bl.a

fanns ett känt fel med just strömkällan så att säga.

Men det kvittade, inget hjälpte så han kom till mig ville att jag skulle ta en titt.

Provade en annan hårddisk jag hadde hemma, kopplade ur den andra och i med min och vips så ploppade den upp på skärmen som en enhet.

Antagligen fel på hans hårddisk. Inge som helst kontakt med den gåra att få.

Den låter heller inte konstigt eller så.

Detta kan man ju tycka att verkstaden skulle provat, eller att även tillverkaren

bett honom att prova. Kan man kräva tillbaks pengarna för ofullständig genomgång av HD'n/Chassit?

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...