Gå till innehåll

Går det att förbättra kvaliteten på videofiler?


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Råkade av misstag posta den här under "Vista"-rubriken, vilket kanske var fel forum. Men här är i varje fall min fråga: Går det att förbättra kvaliteten på videofiler?

Om man som i mitt fall haft en dålig källa från början, nämligen gamla vhs-band, kan ju kvaliteten vara ganska så knackig, minst sagt. Men eftersom videofilerna nu redan är "digitaliserade", så borde det väl finnas något program där man kan förbättra bildkvaliteten?

Gärna om det finns något gratis program att prova till att börja med. Det bör kunna hantera flertalet av de vanligaste video-fil-formaten. Det vore även bra om det kan förbättra ljudet, men det är mindre viktigt i nuläget.

Tyvärr finns inte källmaterialet kvar, vilket kanske hade varit det bästa, då man hade kunnat förbättra kvaliteten ett "steg" tidigare.

Tackar på förhand för eventuella svar.

Hälsningar

ZenTao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Att processa videofiler går med ett flertal program, dock inte gratisprogram vad jag vet. Men det finns ett annat sätt också.

KMplayer.

KMplayer har en massa videofilter och audiofilter för att processa videon i realtid. Mer skärpa, diverse färgfilter, automatisk ljusstyrka etc etc.

Du kan även göra capture på processingen, tror jag.

Testa får du se.

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Vi.../KMPlayer.shtml

Jag rullade fram videomenyerna i min KMplayer

Se här (bilagan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...