Gå till innehåll

Hjälp med sladd - IDE-kablage


Recommended Posts

Tjena, vet inte om jag postar det här i rätt del nu för jag var väldigt osäker på vart men jag försöker. Jo det är så att jag höll på och mecka med datorn förut när kabeln till hårddisken gick sönder, i den lilla gråa som man kopplar in hårddisken i sitter det fyra sladdar och en av dom har lossnat så datorn hittar inte hårddisken. Har försökt få fast sladden igen utan resultat och nu undrar jag om dom går att få tag på och i så fall om dom är dyra. Fick fram något namn "IDE Adapter" men är väldigt osäker. (kolla bifogad bild så ser ni hur den ser ut) är tacksam för alla svar M.V.H // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan få tag på den typen av kabel på Claes Ohlsson eller Kjell & Co  eller någon annan liknande butik.

De är inte speciellt dyra, det är bara en vanlig skarvkabel, en vanlig molex kontakt.

Oops... lite sen.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
okej gud så bra då ska jag allt köpa en sån så får jag tillgång till min 40 gb hårddisk oxå  ;) tack för hjälpen grabbar

Då tråden är löst så........

Hjälp med sladd.

Trådtiteln är som upplagd för ett vitsigt svar egentligen. ;):):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok Dx ös på med vitsigheterna bara det är väl så med mig att ju äldre jag blir desto grinigare blir jag

så peace broder

på tal om hjälp med sladd så när jag var i 20-årsåldern så hade jag en kompis som inte kunde sladda med bilen så eftersom jag på den tiden var en snäll kille så ställde jag upp och letade reda på en lämplig skogsväg där jag gav lektioner i sladdandets ädla konst

20-åriga grabbar vet vad som är viktigt i livet eller hur

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Hjälp Med Sladd!

Okey........

Förberedande manöver, leta upp lämplig grusväg.

1.Börja med att trycka ned gaspedalen ordentligt

2.Vrid ratten kraftigt åt vänster eller höger

3.Dra i handbromsen för att vara säker på en rejäl sladd

Gick det vägen?

Förmodligen inte om sladden var tillräckligt kraftig.

Kompabilitetsproblem borde med hårdvaran borde inte vara någon fara med om du kör svenskt.

Malou, markera som löst. :P

(skojar bara med dig __087) ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
ok Dx ös på med vitsigheterna bara det är väl så med mig att ju äldre jag blir desto grinigare blir jag

så peace broder

på tal om hjälp med sladd så när jag var i 20-årsåldern så hade jag en kompis som inte kunde sladda med bilen så eftersom jag på den tiden var en snäll kille så ställde jag upp och letade reda på en lämplig skogsväg där jag gav lektioner i sladdandets ädla konst

20-åriga grabbar vet vad som är viktigt i livet eller hur

tub

Samma här, tur att man inte körde ihäl sig. :D

När man är 20 så tror man att man vet det mesta, när man är lika gammal som jag så önskar man att det åtminstone funnes en sak  man vore säker på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...