Gå till innehåll

Tror du på spöken?


Stim

Recommended Posts

övernaturliga, oförklarliga fenomenen och sånt? Har någon här sett spöken eller varit med om något som inte går att förklara?

Tråden kan låta lite oseriöst men det är seriöst menat. Läste en tråd här som var rätt intressant. Tydligen många som varit med om ett och annat! http://www.zoopet.com/forum/showthread.php...hlight=sp%F6ken

Vissa av inläggen mer obehagligare än andra, säkert en del oseriösa eller påhittade inlägg också. Men flesta av dem kändes rätt serösa och de har säkert varit med om det som de skrivit om tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Abslut INTE!

Men en gång var jag med om en sjuk grej och va helt alvarligt fundersam om jag blivit knäpp...

Men det fick sin förklaring ganska snart så det va ingen fara  :)

En riktigt kall och klar vinternatt för ca15 år sedan hemma i norrland, skulle lasta lite timmer vid ett upplag och stannade upp lite för att imponeras av det vackra norrskenet.

Efter att ha fortsatt lasta en stund så får jag oförklarlig kännslan av att något förendrats och stannar upp igen och ser mig omkring, efter några sekunder ser jag en enormt stor formation på himlen som jag tror är det största norrskens fenomen jag någonsin sett.

Men efter ytterligare en stund så innser jag att detta är nått annat det fyller uppskattningsvis 30% av himmlen och rör sig från söder till norr, jag börjar nu se att det är ett riktigt stort fartyg...

Ja en båt som går genom vatten, som en svartvit film som projeseras på en duk fast i negativ då.

Helt stel bara står jag där och förundras av detaljåtergivningen :) man såg ventiler och allt på skrovet osv och et tu tre löses bilden upp och det är bara svart igen.

Fick sedan höra att det var fler som sett det och det var en på radion som några dagar senare förklarade detta med någon slags refletion av månljus under helt rätt väder osv som gjorde detta.

Så det var alltså en båt på atlanten utanför norska kusten som jag sett på himlen

Ingen spökhistoria men endå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis var med om en sak som än idag inte går att förklara. Det är så komplicerat att jag inte kan göra mig kortfattat men skriver och återkommer med min berättelse när den väl blir klar och läslig. Tidigare trode jag aldrig på sånt här överhuvudtaget men efter den händelsen fick mig att tro på att något finns där ute. Jag är idag 34 år och detta hände när jag var 20, tror jag det var. Så ca 15 år sedan har jag trott på sånt här. Om detta inte hänt, att även kompisen blev vittne och var med om samma sak så hade jag  (med min dåvarande tro) trott att jag inbillat mig alternativ trott jag blivit galen.

Känns jäkligt skönt o är jäkligt glad över att även han var med för annars hade jag idag säkert varit ett nervvrak och funderat resten av livet på vad det egentligen var som hände. Har ännu inte kunnat förklara det och lär säkert aldrig kunna det. Jag själv har tänkt på eventuellt en jordbävning som förklaring men inser samtidigt att det inte är rimligt eftersom det dels inte rapporterats några jordbävningar varken den kvällen eller dagen efter.

Är fortfarande (trots med egen erfarenhet) skeptiskt till mycket när det gäller sånt här men faktum att själv varit med om saker måste jag vara öppen, och inte utesluta den enes och den andres berättelse. Tror därför att många på den sidan jag länkade till faktiskt talar sant. Läste genom hela den milslånga tråden och var minst sagt intressant. Dock fanns det tyvärr en och annan "tuffing" som varken tror eller vill tro. Men man kan lätt förstå dem samtidigt, för jag har själv framtill 20 års åldern vara lika "tuff och häftig som dom".

Jag återkommer med min berättelse småningom, inte lätt att förstå vad jag pratar om annars. Vad jag ville säga nu bara är att jag helt klart tror, inte direkt på spöken men däremot på att det finns något övernaturligt, bortom vår dagliga värld. Som jag tror på liv bortom vår egen moderjord så tror jag på faderjord bortom denna planet, samt på övernaturligt där vissa saker inte går att förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.... Spöken finns väl inte och inte tror jag på dem heller.

Men däremot Andar (de som finns på andra sidan).

Detta/dessa tror jag på och att de finns det vet jag  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.... Spöken finns väl inte och inte tror jag på dem heller.

Men däremot Andar (de som finns på andra sidan).

Detta/dessa tror jag på och att de finns det vet jag  ;)

MVH/Malou

:o och jag som hadde sån respekt för dig.....

Näe skojja bara, alla får tro vad dom vill såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Bara för att man inte ser något fysiskt mitt framför näsan, betyder inte att det inte finns, eller kan finnas. Så, jag är öppen för att det kan finnas saker vi inte vare sig kan se fysiskt, eller förstå, varför begränsa sitt tänkande? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att man inte ser något fysiskt mitt framför näsan, betyder inte att det inte finns, eller kan finnas. Så, jag är öppen för att det kan finnas saker vi inte vare sig kan se fysiskt, eller förstå, varför begränsa sitt tänkande? :)

hmmmmm  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag tror att alla som tvärsäkert säger att det inte finns andar och sånt inte är speciellt säkra på vad de säger själva egentligen. Och det kan vi inte vara så länge vi inte säkert vet. Antingen finns de, eller inte. Säkert vi vi dock inte. :)

Så, jag håller i alla fall möjligheten för förekomst av andar och spöken öppen, tills vidare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att man inte ser något fysiskt mitt framför näsan, betyder inte att det inte finns, eller kan finnas. Så, jag är öppen för att det kan finnas saker vi inte vare sig kan se fysiskt, eller förstå, varför begränsa sitt tänkande? :)

Helt riktigt, absolut är det så. Kanske då främst när vi talar om bakterier, mikrober , kvalster osv.  där den mänskliga ögat inte klarar av att se men med mikroskopens hjälp så är det inga problem att se.  Mycket kryp och läskigheter som härjar i sängen.  ;)

Ljudvågar, radiovågor mm är en annan sak vi inte ser men som vi vet finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag brukar försöka att inte döma ut något som omöjligt när vi inte säkert vet. Visst kan saker "verka" ganska otroliga, å andra sidan kanske de inte är så otroliga när vi vet mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 13 år senare...
On 2008-10-04 at 20:34, Stim sade:

övernaturliga, oförklarliga fenomenen och sånt? Har någon här sett spöken eller varit med om något som inte går att förklara?

Tråden kan låta lite oseriöst men det är seriöst menat. Läste en tråd här som var rätt intressant. Tydligen många som varit med om ett och annat! http://www.zoopet.com/forum/showthread.php...hlight=sp%F6ken

Vissa av inläggen mer obehagligare än andra, säkert en del oseriösa eller påhittade inlägg också. Men flesta av dem kändes rätt serösa och de har säkert varit med om det som de skrivit om tror jag.

Ja, jag tror på det och jag har till och med upplevt saker själv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...