Gå till innehåll

Okänt fel i email har uppstått


rullerex

Recommended Posts

Ett okänt fel har uppstått. Ämne '', Konto: 'pop3', Server: 'mailhost.terra.es', Protokoll: SMTP, Serversvar: '452 try later', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 452, Felnummer: 0x800CCC6C

Av okänd anledning så fungerar inte, skickande av epost längre i min stationära dator, får detta fel!

Ta emot epost fungerar,har samma användare, pop3 och smtp som tidigare, då det fungerade. Bärbara med samma email operativssystem och konfigration, fungerar. question?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmet på den länken verkar bara vara "regcure" registerstädning, borde väl inte ha med outlook att göra tror jag.

som jag förstått så är 'mailhost.terra.es' en fri SMTP att använda? för det är väl inte den din leverantör tllhandlahåller?

SMTP reply - 452 Requested action not taken: insufficient system storage

Antagligen så är mailservern full för tilfället, försök igen senare, därav meddeladet "try later"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen "regcure" porovade jag med innan. Felet var tydligen i Anvädarinformation,

Fler inställningar.. Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering (ibockad) och Använd samma inställningar som på servern för inkommande e-post (ifylld)

Hur detta har ändrats vet jag ej, men nu fungerar allt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...