Gå till innehåll

Hjälp att avinstallera Norton Internet Suite 2006 snarast!?


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Måste få bort ett trasigt Norton Internet Suit 2006

Nån som testat detta tips eller har något bättre?

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic42247.html

Kan inte avinstallera Norton pga att det klagar på att jag inte har adminrättigheter, vilket jag HAR eftersom jag är inloggad som admin.

(sitter inte vid min egen dator)

De hade installerat inte mindre än 3 olika antivirus och två brandväggar, troligen ligger Norton och blockar vägen ut eftersom jag inte kan komma ut på internet, annars är själva uppkopplingen okey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Du kan inte gå in i felsäkert läge och ta bort det då  question?

Är inte säker på det, han som jag talade med i supporten sa att en del fungerar det med och en del låter sig inte avinstalleras ändå. Men jag skall prova felsäkert läge också.

Den där SYMnrt.exe är en removal som borde funka tycker man? Den är från symantec själva dessutom. Skall testa båda sätt. Det måste nästan vara brandväggen i Norton som gör att man inte kan komma ut på nätet. Hmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Så, nu måste jag stänga ned min egen burk och hasta iväg till den där datorn. Hej så länge och tack för hjälpen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Det blev recoverypartionen som fick tas till eftersom det var stört lögn att få väck Norton som hade pajat ihop. Problemet var att det var installerat 3 olika antivirus plus flera brandväggar på datorn samtidigt. Inte undra på att det blev problem. Rester låg säkert kvar och blockerade portar och det var stört omöjligt att komma ut på nätet. Efter en recovery fungerade det smidigt igen, men blev en hel del extra jobb för mig att installera alla bas program igen som Skype, MSN Live Messenger mm.

Å andra sidan behövdes det eftersom hela datorn var proppad med skräp och rester.

Puh!

:D

Jag tackar ändå för alla bra tips jag fick även om jobbet redan är klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...