Gå till innehåll

Internet Explorer vs Firefox: IE snabbast på att öppna fönster


Gäst fjamsetramsa

Recommended Posts

Internet Explorer är en så integrerad del av Windows, jag tror detta är en anledning att den startar snabbare. Firefox tar lite tid helt enkelt. Opera startar snabbare än Firefox men jag vet inte hur den står sig mot IE.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just ett mailtips från Windowsnytt:

En guide till bättre Firefox

Min favoritwebbläsare är Firefox. Jag använder även Internet Explorer, Chrome och Opera med jämna mellanrum, men huvudprogrammet är Firefox. Med sina fantastiskt trevliga tillägg och sin snabbhet, föredrar jag Firefox. Sajten Bloggliv har skrivit en guide till dig som använder Firefox och som vill göra webbläsaren bättre. Här hittar du många nyttiga tips!

http://www.bloggliv.se/en-guide-till-ett-bttre-firefox/

Har inte hunnit testa det än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Kort sagt, snabbhet för mig betyder 5%, tillägg 95%.

Firefox är tillräckligt snabb för min del. Det är tilläggen som gör skillnaden, Explorer kommer inte i närheten av en vässad Firefox fullt utrustad med tillägg. Många aktiverade tillägg gör att FF startar lite långsammare, det är priset man får betala för kraften man får i händerna när man surfar.

Såvida man inte tänker slänga upp 99 flikar på en gång så är Firefox tillräckligt snabb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...