Gå till innehåll

Fördröjning innan kopiering/utklipp startar?


perro

Recommended Posts

Har en Dell XPS 1330 2GHz med 4Gb minne. Windows Vista Ultimate med Service Pack 1

När jag skall kopiera filer så tycker jag att windows beter sig konstigt.

Innan själva kopieringen startar så skall windows tänka en massa och cpu-last på explorer.exe går upp på c:a 50%, och detta alltså innan själva kopieringen ens har startat. Beroende på om filerna ligger på datorn eller på externt minneskort så tar det olika lång tid. Vid import av 33 filer, totalt 70MB från minneskort (SanDisk ultra II, 2GB) så är betänketiden 14 sekunder innan alla 33 filer är markerade och klara för kopiering, under denna tiden så står markören och snurrar och den aktuella filexplorern går inte att nå. Skall jag sedan välja "properties" på de markerade filerna så dröjer det ytterligare 14 sekunder innan högerklicket får upp menyval.

Genom att installera alternativ fil-explorer (xplorer2 lite) har jag konstaterat att problemet inte finns om jag kopierar med xplorer2 lite.

Jag har kört en djupskanning på datorn med Nod32 (inget funnet), inga övriga tecken visar på att något skulle vara konstigt på datorn..

Tacksam för hjälp

mvh Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...