Gå till innehåll

Jag vill höja ett varningens finger


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

ang vissa USB minnen... och gnäll inte om det INTE hänt dig...

Jag har köpt 3 likadana minnen (SanDisk Cruzer Contour U3 4GB ) på Kjell & CO under lika många veckor och efter en vecka gick första minnet sönder.. osv... Detta skall vara ett snabbt och bra minne.

Det som hände var att det helt enkelt bara slutade att reagera när man satte in den i usb porten.. alla andra usb minnen fungerar än idag och då snackar vi den fösta minnet jag fick på 16 MB fungerar med vista utan problem

Naturligtvis så hade man ju en del på minnena som var förlorade för evigt...

Så se upp med dessa minnena... Så det inte händer er...

Nu hade jag kopierat över allt jag hade på varje minne till en extern hårddisk så jag förlorade inte allt..

Någon som råkat ut för detta kan ju höra av sig om han/hon vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte alls. Är på jakt efter usb minnen och när jag kollat på en del så har det kunnat stå bredvid Mac/2000/ME/XP osv. där vista av någon anledning inte varit med. Vad dom menar riktigt vet jag inte, om det har med vilka os den stöds i?. På de mer nyare varianterna har vista funnits med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Var minnena fullt kompatibla med Vista? Har hört att en del gamla minnen inte stöds riktigt i vista.

SanDisk Cruzer Contour U3 4GB

USB-minne / USB 2.0 (1.1)

Exklusivt USB 2.0-minne med mycket hög prestanda. Elegant utformat hölje i borstad metall och högglansig svart plast. USB-kontakten döljs och visas enkelt genom att föra plaststycket framåt resp. bakåt. Läser i hela 25 MB/s och skriver i otroliga 18 MB/s. Idealiskt för dig som ofta flyttar stora filer. Certifierat med Enhanced for ReadyBoost. Fullt U3-stöd.

Kompatibel med Win 2000, XP, Vista, Mac OS 9.1.x och OS X 10.1.2. U3 stödjs endast av Win 2000(SP4), XP/Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var minnena fullt kompatibla med Vista? Har hört att en del gamla minnen inte stöds riktigt i vista.

alla usb minnen stöds väl i vista  ??? men alla klarar inte Vistas readyboost ??? eller är jag fel på de  :D

Helt rätt!!!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag rekommenderar dom gärna, iallafall i Karlstad & Norrköping... dom vet vad dom pratar om och om det skulle bli fel är det inget problem att byta eller få köpet hävt bara man sparar kvittot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...