Gå till innehåll

Tvingad att ändra IRPStackSize


Gardis

Recommended Posts

Hej vänner!

En fråga bara till alla Er experter där ute. Efter att ha installerat Panda Global Protection 2009 i tre datorer i ett nätverk så var jag tvungen att ändra IRPStackSizen till 16 i datorn där vi har en USB-hårddisk med Symantec LiveState Recovory. Det var inte lätt att veta att felet var, det stod bara "Not enough server storage is availiable to process".

Fråga 1:

Nu har jag en fråga - har alltså ändrat IRPStackSizen i datorn med USB-disken, men inte i de övriga två i nätverket. Behöver jag ändra även på dessa, men allt tycks funka nu Frågar ändå?

Fråga 2:

Har det någon betydelse i övrigt att ändra till 16 i IRPStackSize?

Tack för svar!

Gardis

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att du ska behöva ändra i de övriga datorerna eftersom du som du sa tidigare har Live state recovery på en dator och då behövs ett större utrymme.

Kom bara ihåg att  om du behöver ändra mer så är standard 15 på xp. Och ändra inte större steg än 3...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att du ska behöva ändra i de övriga datorerna eftersom du som du sa tidigare har Live state recovery på en dator och då behövs ett större utrymme.

Kom bara ihåg att  om du behöver ändra mer så är standard 15 på xp. Och ändra inte större steg än 3...

Det är alltså helt okej att ändra till 16, även om 15 är standard. Testade med 15 men det funkade inte.

Tack för din otroliga hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...