Gå till innehåll

Nyformaterad dator med många autostartprocesser


__087

Recommended Posts

C:WINDOWSsystem32spoolsv.exe

C:WINDOWSsystem32nvsvc32.exe

C:ProgramWindows LiveMessengerusnsvc.exe

Dessa är ännu igång!?

C:ProgramDelade filerAheadLibNMIndexingService.exe kan du nog inaktivera. Vet inte vad tjänsten heter, men processen hör till Nero Home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

okej men ska jag inaktivera dom i services.msc eller vart ska jag börja leta??

C:WINDOWSsystem32spoolsv.exe: ställ tjänsten Print Spooler på Manuellt.

C:WINDOWSsystem32nvsvc32.exe: inaktivera tjänsten NVIDIA Driver Helper Service (eller ett snarlikt namn, om du inte hittar exakt detta namn).

C:ProgramWindows LiveMessengerusnsvc.exe: inaktivera tjänsten Messenger Sharing Folders USN Journal Reader Service.

Detta i services.msc.

EDIT: ne tyvärr vet jag inte riktigt vad det är som tar så mycket på min CPU  :'(

Hämta och kör Process Explorer. Däri kan du högerklicka på den svchost.exe som belastar cpu och välja Properties, och fliken Services. Troligen får du upp en lista med en mängd tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:programbonjourmdnsnsp.dll' missing

Avinstallera Bonjour

Finns inget avinstallationsprogram för Bonjour. Om jag inte misstar mig, har det installerats med Photoshop (även denna gång). Det skall då räcka att inaktivera tjänsten ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762##.

Jag har filerna mdnsnsp.dll och mDNSResponder.exe i C:ProgramBonjour.

Möjligen kan man helt enkelt radera mappen och dess innehåll, och sedan rensa registret, men jag har inte funnit det nödvändigt i mitt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NMIndexingServic

Heter NMIndexingServic i service.msc

Om jag inte misstar mig, har det installerats med Photoshop (även denna gång)

Jag har Photoshop installerat och jag har den inte...

Däremot så finns det med i Itunes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kunde se, så finns det med i Premier från Adobe...

Hursomhelst, problemet är att få bort otyget, eftersom det ger andra tillgång till din dator via fjärråtkomsten utan att du behöver tillåta det själv. Adobe har "lånat" programmet från Apple för att deras program ska få snabbare tillgång till internet, fast det går lika snabbt åt andra hållet om någon vill ta sig in.

Jag har inte Cs3, det är väl därför att jag inte har den installerad...

Från Adobe...

Identifying the Bonjour service in the Windows Services control panel

When installed by Creative Suite 3 applications, the name used by Bonjour for Windows in the Services control panel is:

##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762##

To correct the service's name, open a Windows command prompt and type the following two commands. Each command needs to be executed individually -- type in the command and hit enter to execute it, then wait till you are back at a prompt (C:/>) :

   1. "C:Program FilesBonjourmDNSResponder.exe" -remove

   2. "C:Program FilesBonjourmDNSResponder.exe" -install

The service will now be displayed with the correct name in the Services control panel.

Removing Bonjour for Windows

To remove Bonjour:

   1. Open a Windows command prompt and type the following command:

      "C:Program FilesBonjourmDNSResponder.exe" -remove

   2. Navigate to the following folder in Windows Explorer: C:Program FilesBonjour

   3. Rename the mdnsNSP.dll file in that folder to mdnsNSP.old

   4. Restart your computer

   5. Delete the the Program FilesBonjour folder

Note: Removing Bonjour prevents Version Cue clients (Photoshop, Illustrator, InDesign, Flash, Bridge) from automatically discovering Version Cue Servers and Version Cue projects in your local network. You will need to connect manually using Connect to Server and the URL or IP address of the machine running Version Cue Server instead.

Om man inte använder "Version Cue" i sitt hemnätverk så kan man avinstallera med gott samvete

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inaktiverade de tjänster som din bild visar och startade om. Det som inte fungerar efter det är WLM-inloggning. Nu har jag två svchost.exe igång. Annars brukar min svchost.exe för de aktuella tjänsterna ha en cpu-användning på 0 %.

Nej, ingen speciell rekommendation, annat än att du tar bort nuvarande C:-partition och skapar en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Om du ska installera om så skulle jag föreslå att du INTE installerar så  många, stora program.

De allra flesta program finns även som "portable program" på så sätt slipper du många problem.

Dessutom så slipper du ju jobbet med att installera. I mitt fall har jag bara 1 enda program installerat på mina datorer. Nämligen antivirus programmet PC-Tools som är litet o enkelt.

Antingen lägger du de portabla på annan partition eller disk, går ju förståss att ha dem på USB minnet

med, även på C:.  Allt som behövs är ju bara att dra fram genvägar till skrivbordet (ev rocketdock)

Mina portabla program är:

7-zip                   (packa up rarfiler mm)

FoxitReader         (läser PDF)

AbiWord              (Liknande office Word)

VLC                    (film)

Evilplayer            (liten musikspelare)

Photofiltre           (litet bildprogram)

InfraRecorder     (Bra brännarprogram)

Utorrent            (  8) )

Ja det var några av mina synpunkter.

Sen skulle det nog inte skada att uppgradera lite hårdvara med, ser ju lite klent ut i din sign.

En strippad XP skulle nog inte skada heller, med hjälp av programmet "nLite".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inaktiverade de tjänster som din bild visar och startade om. Det som inte fungerar efter det är WLM-inloggning.

Det räcker med DCOM Server Process Launcher för att WLM skall fungera. Terminal Services behövs ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...