Gå till innehåll

Överhettad HP-dator


agakhan

Recommended Posts

Min HP Pavillion zd 7000A blir överhettad. De två fläktarna går nästan alltid och sedan när den blir för varm släcker det ner datorn.Den har alltid blivit varm men nu mer än vanligt. Har dammsugit och kollat kanaler så inget **** där inte.

Den sitter i HP´s dockningsstation och jag har sett till att den är så långt det går till vänster så att fläktarna inte finns inne i dockan.

Någon av er duktiga datortekniker som har någon idé på hur jag kan lösa eller förbättra situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett par kompisar som hade något liknande problemmed deras HP-maskiner. Vet dock inte vilka modeller dom har. Dom fick tipset att göra en BIOS-uppgradering sen blev det betydligt bättre för dom.

Tack Mr.LeNo

Jag har aldrig gjort detta förr. Hur gör jag och vågar jag göra detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp33001-33500/sp33465.exe och kör den. Tänk på att du under inga omständigheter under uppgraderingen får stänga av datorn!

Ni är inte överens Stenis och e-son så jag avstår tills vidare att Flasha.

Min son som är mera datakunnig än mig kommer snart på besök så jag får en tredje uppfattning :).Tack i alla fall e-son och Stenis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp33001-33500/sp33465.exe och kör den. Tänk på att du under inga omständigheter under uppgraderingen får stänga av datorn!

Ni är inte överens Stenis och e-son så jag avstår tills vidare att Flasha.

Min son som är mera datakunnig än mig kommer snart på besök så jag får en tredje uppfattning :).Tack i alla fall e-son och Stenis.

Njaee.... jag har egentligen ingen annan åsikt än Stenis. Jag ville bara säga att själva flashverktyget kanske inte fungerar under Vista... men jag tycker absolut att du skall försöka! Vad som kan hända är att Vista vägrar köra verktyget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp33001-33500/sp33465.exe och kör den. Tänk på att du under inga omständigheter under uppgraderingen får stänga av datorn!

Ni är inte överens Stenis och e-son så jag avstår tills vidare att Flasha.

Min son som är mera datakunnig än mig kommer snart på besök så jag får en tredje uppfattning :).Tack i alla fall e-son och Stenis.

Njaee.... jag har egentligen ingen annan åsikt än Stenis. Jag ville bara säga att själva flashverktyget kanske inte fungerar under Vista... men jag tycker absolut att du skall försöka! Vad som kan hända är att Vista vägrar köra verktyget!

Ok e-son jag var rädd att det eventuellt skulle sätta myror i datorn och det ville jag ju inte.

Nu sedan jag rensat bort en hel del verkar det som datorn lugnat ner sig och fläktarna går inte så intensivt längre. Men nu vet jag vad jag ska köra. Den ligger på skrivbordet och mognar tills vidare  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...